Olcsóbbak lesznek-e a kisautók?

Nemcsak a nagy kocsik és az 1600 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú dízelmotoros autók lehetnek olcsóbbak a regisztrációs adó februári bevezetésével, hanem a kis gépkocsik is. Egyes kereskedők folyamatos akciókkal is megtoldják az árcsökkentést, mások viszont nem élnek az árkiigazítással - értesült a Világgazdaság.

MNO
2004. 01. 23. 10:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi előrejelzésekkel ellentétben nem csupán a nagy és drága autók árából faragtak le a kereskedők a regisztrációs adó életbelépését követően, hanem több kisebb kategóriájú járműéből is.

A Skoda-kereskedőknél található árlista szerint igaz ugyan, hogy az 1,2 literes Fabia 0,3 százalékkal drágult, de az 1,4 literes Fabia Best ára 3,314-ről 3,264 millió forintra csökkent. Az ok: a határparitásos áron 1600 köbcentiig 10, fölötte 20 százalékos fogyasztási adót felváltó fix öszszegű új adónem kevesebb elvonást tartalmaz, s szakértők szerint úgy 2,8 millió forintos fogyasztói ár körül már érezhető a hatása – de nem feltétlenül. A fogyasztói árak ugyanis elsősorban a gyáraktól függnek, és nem egy magyarországi márkaképviselet még nem kapta meg az irányelveket. Másoknál pedig az a koncepció, hogy most nem élnek az árkiigazítással. Így például az Opelnél, a Daewoo-nál és a Fordnál. Ezek importőrei úgy tájékoztatták a Világgazdaságot, hogy a forint mélyrepülése idején nem emelték árakat, így most sem reagálnak azonnal. A Fiat Magyarországnál pedig úgy vélik: az amúgy is alacsony listaáraik mellett állandóan akcióznak, ezért további árcsökkentésre nem kerül sor.

A kereskedelemben gyakori, hogy a kedvezőbbé vált szabályozásból adódó költségcsökkenést teljesen, vagy részben saját hasznuk növelésére használják a kereskedők. A Wallis Motor a keletkező teljes kedvezményt a vevőknek adja, így minden autónk lényegesen kevesebbe kerül majd – nyilatkozta Németh Attila, a Wallis Motor Kft. kereskedelmi igazgatója, rámutatva: a BMW és Mini modellek 5–25 százalékkal kerülnek kevesebbe a jövő hónaptól.

A Mercedes-Benz is új árlistát adott ki, amely minden típusnál árcsökkentést mutat. A személyautók alapárai átlagosan közel 10 százalékkal alacsonyabbak, míg az extra felszereltségek többsége akár 20 százalékkal is kevesebbe kerül. Hasonló a helyzet az Audinál is, már ami a 10 százalékos fogyasztóiár-esést jelenti, csupán az a különbség, hogy az ingolstadti márka új árlistája már január 5-től hatályos.

Az ármérséklőkhöz csatlakozott a Mazda is. Igaz, a Mazda3 modellcsaládra inkább a néhány százalékos áremelkedés a jellemző, de a Mazda2 és főleg a Mazda6 családban már nagyobb számban találunk olcsóbbá vált modelleket, nem beszélve a családi minibuszról, az MPV-ről. (Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.