A korábbi előrejelzésekkel ellentétben nem csupán a nagy és drága autók árából faragtak le a kereskedők a regisztrációs adó életbelépését követően, hanem több kisebb kategóriájú járműéből is.
A Skoda-kereskedőknél található árlista szerint igaz ugyan, hogy az 1,2 literes Fabia 0,3 százalékkal drágult, de az 1,4 literes Fabia Best ára 3,314-ről 3,264 millió forintra csökkent. Az ok: a határparitásos áron 1600 köbcentiig 10, fölötte 20 százalékos fogyasztási adót felváltó fix öszszegű új adónem kevesebb elvonást tartalmaz, s szakértők szerint úgy 2,8 millió forintos fogyasztói ár körül már érezhető a hatása – de nem feltétlenül. A fogyasztói árak ugyanis elsősorban a gyáraktól függnek, és nem egy magyarországi márkaképviselet még nem kapta meg az irányelveket. Másoknál pedig az a koncepció, hogy most nem élnek az árkiigazítással. Így például az Opelnél, a Daewoo-nál és a Fordnál. Ezek importőrei úgy tájékoztatták a Világgazdaságot, hogy a forint mélyrepülése idején nem emelték árakat, így most sem reagálnak azonnal. A Fiat Magyarországnál pedig úgy vélik: az amúgy is alacsony listaáraik mellett állandóan akcióznak, ezért további árcsökkentésre nem kerül sor.
A kereskedelemben gyakori, hogy a kedvezőbbé vált szabályozásból adódó költségcsökkenést teljesen, vagy részben saját hasznuk növelésére használják a kereskedők. A Wallis Motor a keletkező teljes kedvezményt a vevőknek adja, így minden autónk lényegesen kevesebbe kerül majd – nyilatkozta Németh Attila, a Wallis Motor Kft. kereskedelmi igazgatója, rámutatva: a BMW és Mini modellek 5–25 százalékkal kerülnek kevesebbe a jövő hónaptól.
A Mercedes-Benz is új árlistát adott ki, amely minden típusnál árcsökkentést mutat. A személyautók alapárai átlagosan közel 10 százalékkal alacsonyabbak, míg az extra felszereltségek többsége akár 20 százalékkal is kevesebbe kerül. Hasonló a helyzet az Audinál is, már ami a 10 százalékos fogyasztóiár-esést jelenti, csupán az a különbség, hogy az ingolstadti márka új árlistája már január 5-től hatályos.
Az ármérséklőkhöz csatlakozott a Mazda is. Igaz, a Mazda3 modellcsaládra inkább a néhány százalékos áremelkedés a jellemző, de a Mazda2 és főleg a Mazda6 családban már nagyobb számban találunk olcsóbbá vált modelleket, nem beszélve a családi minibuszról, az MPV-ről. (Világgazdaság)
Lefüleltük Geszti Péter körmönfont támadását Orbánék ellen