THE WASHINGTON POST
Németországban egy súlyos autóbalesettel kapcsolatos per miatt ismét fellángolt a vita arról, hogy a sebességkorlátozás hiánya tartható-e az ország útjain. A balestet ugyanis a DaimlerChrysler egy tesztpilótája okozta CL600 Mercedesével, amikor nagy sebességgel hátulról megközelített egy KIA-t, és rávillogott, hogy engedje el. A kis autó vezetője, egy nő, megijedt, elvesztette uralmát járműve felett, és az útszéli fáknak rohant, szörnyethalt. Kétéves gyermeke szintén meghalt. A tesztpilótát jogerősen 18 hónapos börtönre ítélték, és a bírósági döntés nyomán politikai szándék bontakozott ki a sebességkorlátozás bevezetésére. A kormányzó szociáldemokraták és a zöldek szerint eljött az idő a változtatásra, ám nagyon sokan elleneznék a lépést. Ilyen véleményen van a 14 millió tagot tömörítő német autóklub és az ország 12 ezer kilométernyi autópálya-rendszerét felügyelő hatóság is. Az amerikai lap megjegyzi, hogy a szigorúan szabályozott német társadalomban sokan a személyes szabadság utolsó mentsvárát látják a szabad száguldásban.
Az amerikai főváros liberális lapjában az a fotós írt véleménycikket, akinek fotóját felhasználva egy republikánusokhoz közelálló, vietnami veteránok által szerkesztett weboldal olyan montázst készített, amelyen John Kerry és Jane Fonda együtt „látható” egy hetvenes évekbeli háborúellenes tüntetésen. Az ügy nagy vihart kavart, mert John Kerry ugyan Vietnamból hazatérve háborúellenessé vált, ám sohasem tett olyat, mint a híres színésznő, aki Hanoiba látogatott, és kommunista katonákkal parolázott. A vizuális koholmány többet árul el a Photoshop program és az internet veszélyes kombinációjáról, mint a demokrata elnökjelöltről – állapítja meg Ken Light. Végül megjegyzi, hogy a montázst készítők most azt állítják honlapjukon, hogy a fotós hamisította meg saját negatívját, eltüntetve róla Fondát.
THE WASHINGTON TIMES
Az amerikai szövetségi légügyi hatóság mérlegeli, hogy a helyi légitársaságoknak előírja utasaik súlyának időnkénti mérését. Az elővigyázatosságra egy tavalyi észak-karolinai légikatasztrófa adott okot, amelynek vizsgálata során kiderült, hogy az utasok túl nehezek voltak, és nem a megfelelő elosztásban ültek a csak részben kihasznált kisgép fedélzetén. A tervek szerint a jövőben azokon a gépeken mérnék az utasok súlyát, amelyek férőhelye húsznál kisebb.
A konzervatív lap arról panaszkodik, hogy az amerikai joggyakorlatban az önvédelemből megölt bűnözők hozzátartozói kártérítési pert indíthatnak a védekező fél ellen. Példaként egy „visszatérő” betörő esetét hozza fel, akit az általa többször meglátogatott raktár tulajdonosa végül agyonlőtt. A bűnöző jogi képviselője 13 millió dollárra perelte a megkárosított céget, arra hivatkozva, hogy a betörő gyermekét hátrány érte apja halála miatt.
Az ausztrál kormány számtalan figyelmeztető jelzést kapott















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!