Az Alfa gondosan ügyelt arra, hogy megőrizze az alapmodell vonalait, ezért mindössze néhány stratégiai ponton módosították a 147 megjelenését. Kiszélesítették a 17 collos kerekeket rejtő kerékdobokat, a fényszóró fekete hátteret kapott, a ködlámpákat pedig kijjebb helyezték, hogy helyet adjanak a széles hűtőnyílásnak. Oldalról az átrajzolt küszöb és a GTA család számára fenntartott, ötlyukú könnyűfém felni tűnik fel. Teljesen új kialakítású a 147 hátsó lökhárítója, amely alatt három részre osztott diffúzor található.
Hasonlóan kis számú, de célratörő módosítást eszközöltek az utastérben. Vadonatúj háromküllős sportkormányt és alumínium pedálburkolatot kapott a GTA. A sportüléseket többféle színben, illetve egy- vagy kéttónusú bőrkárpittal kínálják, a plafont sötétszürke kárpit borítja. Feketére festették az új rajzolatú műszerek hátlapját, a küszöböt pedig GTA logós fémbetét borítja.
A lényegi változások természetesen ennél mélyrehatóbbak. Megerősítették az első futómű alsó keresztlengőkarját, módosították a rugó- és lengéscsillapító beállításokat, és nagyobb átmérőjű stabilizátort szereltek fel. Teljesen átdolgozták a hátsó MacPherson felfüggesztés geometriáját, így nagy mértékben javult az autó úttartása, és a rugózás is finomabb, érzékenyebb lett.
A figyelem középpontjában a nagy testvérből már ismert 3,2 literes V6-os áll. A 156 GTA-t dinamikusan mozgató blokk csodákra képes a könnyebb 147-essel: 300 Nm maximális nyomatéka révén kevés váltással vezethető, a gyári adatok alapján városban szinte folyamatosan hatodik fokozatban haladhatunk.
Mindazonáltal a GTA nem a komótos sofőrök járműve. A rendkívüli menetteljesítmények különleges óvintézkedéseket tettek szükségessé. A fellelhető legfejlettebb blokkolásgátló rendszert alkalmazták, amelynek aktív érzékelői a szokásosnál gyorsabban reagálnak a kerék megcsúszásakor. A járműdinamikai szabályozó rendszer (VDC) a márka zászlóshajójából, a 3,0 V6-os Alfa 166-ból érkezett. A nyomatékszabályozóval és kipörgésgátlóval kombinált berendezés kikapcsolhatatlan, ám kifejezetten sportosra hangolták, így kizárólag vészhelyzetben lép közbe, nem csorbítva a vezetés élvezetét.
Értékelés
- Motor: mint minden az Alfa 147 GTA-n, a motor is az autózás élményét szolgálja. Bivalyerős, gyönyörű a hangja, és teljesen mindegy, hogy mennyit fogyaszt.
- Komfort: ahhoz képest, hogy az Alfa 147 GTA közúti versenygép, meglepően komfortos. A sportülések még a széria foteleknél is jobban tartanak, a futómű pedig csak annyival feszesebb, hogy gyorsabban mehessünk a kanyarokban.
- Ár/érték arány: minden relatív, a sportkocsik ár-érték aránya pedig végképp az. A lóerők számához és az Alfa 147 GTA által nyújtott vezetési élményhez képest nem is sok a várhatóan tízmillió forint körüli ár, de az értékvesztés egészen biztosan horribilis lesz.
- Használati érték: ez gyakorlatilag egyezik a sima változatéval, azaz elöl tágas, hátul szűkös utastér, és szerény méretű raktér.
- Biztonság: ebben megint csúcs a kis Alfa. A biztonsági arzenál a gyengébben motorizált változatokon is példás, ehhez a GTA esetében jön még a szuperharapós fékrendszer.

Forgószél pusztított egy kecskeméti paprikaföldön – videó