Egyelőre a bankok jóváhagyására várnak az illetékes minisztériumok és az AKA Rt. tulajdonosai, addig nem lehet módosítani a koncessziós szerződést, s ez akadálya lehet a matrica március 12-i bevezetésének az M5-ös autópálya Budapest–Kiskunfélegyháza közötti szakaszán. Az AKA Rt.-nek hitelező bankkonzorcium tagjai csak jövő héten kedden hozzák meg végleges jóváhagyásukat a részvényátadásról, a koncessziós szerződés módosításáról. Így tehát bő két nap áll rendelkezésre a tizennyolc szerződés megkötésére, ami azt is jelentheti, hogy pénteken még nem lehet matricával használni az autópályát. A gazdasági és közlekedési tárca tájékoztatása szerint egyetlen forgatókönyv létezik. Amennyiben nem sikerül a szerződéseket időben megkötni, a matricát csak március 17-től lehet használni. Ismert: Medgyessy Péter kormányfő korábbi bejelentése szerint március 12-től, azaz jövő héten péntektől vehető igénybe matricával az M5-ös. A kabinet döntését követően a GKM vezetői úgy foglaltak állást, hogy a szerződéseket február végén, de legkésőbb március elején megkötik, sőt szó esett arról is, hogy az aláírási ceremóniát – mivel az AKA egyik főtulajdonosa francia – Chirac elnök látogatásához igazítják.
A szerződés tervezetét, hogy mire vállal kötelezettséget a magyar állam, s mekkora összeget költenek a koncessziós szerződés lejártáig a magyar adófizetők pénzéből az M5-ös autópályára, az aláírásig nem hozza nyilvánosságra a kormány. Az autópálya üzemeltetését, továbbépítését, a hitelek és kamatainak kifizetését tartalmazó rendelkezésre állási díj – amit kisebbségi tulajdonosként teljes egészében a magyar állam fizet a társaságnak – mértékéről továbbra is megoszlanak a vélemények. A szerződéstervezet másik jogosan vitatott pontja, hogy a külföldi tulajdonosok cégei közbeszerzés nélkül építhetik tovább az autópályát.

Érettségi: kezdődnek az írásbeli vizsgák, rekord születhet idén