Mercedes CLK

Három modellbővítés mellett valódi újdonsággal is szolgált a Mercedes-Benz: a kategóriája legáramvonalasabb karosszériáját (Cw: 0,30), legtágasabb csomagterét (390 liter) és legcsendesebb utasterét felvonultató, második generációs CLK kabrióval.

MNO
2004. 03. 05. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyitott luxusautók körében két tényező határozza meg igazán a minőséget: a vászontető kidolgozása, valamint a karosszéria merevsége. A CLK mindkét téren élen jár. A friss fejlesztésű, többrétegű tető három színben rendelhető, mozgatását teljesen automatizálták Az akár a távirányítóról is nyitható és zárható sátrat hidraulika rögzíti a szélvédőkerethez, hang- és hőszigetelése pedig példaértékű a kategóriában, ami azért nagy szó, mert ma már igencsak kevés választja el az átlagosan jó minőségű vászontetőket a hagyományos fémtetők komfortjától.

A másik említett kényes pont a karosszéria, amelynek mintegy 32 százaléka rendkívül erős acélötvözetből készült a CLK-ban, torziós szilárdsága pedig 12 százalékkal haladja meg az előző modellét. Ez azért különösen fontos az ilyen autók esetében, mert a kabriókat nem merevíti a tetőszerkezet, ezért különösen hajlamosak a csavarodásra, ez pedig az úttartás rovására mehet. A merevség ugyanakkor azért is fontos, mert a karosszéria apróbb mozgásai miatt az utastér műanyag elemei egy idő után kilazulnak, és zörögni, nyikorogni kezdenek, ami egy presztízsautónál megengedhetetlen jelenség.

Mercedesék különös figyelmet fordítottak a biztonságra is. Az automatikus borulásvédelem már természetes, az oldallégzsákok pedig a fejet is védik, hiszen itt nincs tetőszerkezet, amelybe beépíthetnék a függönylégzsákokat. Az adaptív első légzsákok testsúlyérzékelőt kaptak, opcióként pedig immár hátsó légzsákok is kérhetők az elődjénél jóval tágasabb autóhoz. A CLK ugyanis jelentősen megnőtt: hossza 7, tengelytávja pedig 2,5 centiméterrel lett nagyobb, s a tágas utastér lehetővé tette, hogy a hátsó, különálló sportülések is teljes értékű komfortot kínáljanak.

A CLK – a Mercedestől megszokott módon – az extra felszerelések egész tengerét kínálja. A jelszó most a „tronic”, amely egy sor berendezés nevében felbukkan. Itt van például a Speedtronic, azaz a sebességtartó automatika, a Distronic, amely a radar elvén működve tartja a követési távolságot, a Linguatronic, vagyis a telefon és a rádió hangvezérlésű technikája, és a Thermotronic, azaz a napsugárzás intenzitását is figyelembe vevő légkondicionáló rendszer.

A CLK persze elsősorban nem luxusautó, hanem sportkocsi, így a tervezők nemcsak a felszereltségre fektettek nagy hangsúlyt, hanem a teljesítményre is; a sportos menettulajdonságokról átdolgozott futómű, valamint négy, 163-306 lóerős motor gondoskodik, köztük a szegmens egyetlen V8-as blokkja. Nem kell azonban sokat várni az 55 AMG változatra sem, amely 367 lóerejével 5,4 másodperc alatt katapultálja százra a kecses négyülésest.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.