A nyitott luxusautók körében két tényező határozza meg igazán a minőséget: a vászontető kidolgozása, valamint a karosszéria merevsége. A CLK mindkét téren élen jár. A friss fejlesztésű, többrétegű tető három színben rendelhető, mozgatását teljesen automatizálták Az akár a távirányítóról is nyitható és zárható sátrat hidraulika rögzíti a szélvédőkerethez, hang- és hőszigetelése pedig példaértékű a kategóriában, ami azért nagy szó, mert ma már igencsak kevés választja el az átlagosan jó minőségű vászontetőket a hagyományos fémtetők komfortjától.
A másik említett kényes pont a karosszéria, amelynek mintegy 32 százaléka rendkívül erős acélötvözetből készült a CLK-ban, torziós szilárdsága pedig 12 százalékkal haladja meg az előző modellét. Ez azért különösen fontos az ilyen autók esetében, mert a kabriókat nem merevíti a tetőszerkezet, ezért különösen hajlamosak a csavarodásra, ez pedig az úttartás rovására mehet. A merevség ugyanakkor azért is fontos, mert a karosszéria apróbb mozgásai miatt az utastér műanyag elemei egy idő után kilazulnak, és zörögni, nyikorogni kezdenek, ami egy presztízsautónál megengedhetetlen jelenség.
Mercedesék különös figyelmet fordítottak a biztonságra is. Az automatikus borulásvédelem már természetes, az oldallégzsákok pedig a fejet is védik, hiszen itt nincs tetőszerkezet, amelybe beépíthetnék a függönylégzsákokat. Az adaptív első légzsákok testsúlyérzékelőt kaptak, opcióként pedig immár hátsó légzsákok is kérhetők az elődjénél jóval tágasabb autóhoz. A CLK ugyanis jelentősen megnőtt: hossza 7, tengelytávja pedig 2,5 centiméterrel lett nagyobb, s a tágas utastér lehetővé tette, hogy a hátsó, különálló sportülések is teljes értékű komfortot kínáljanak.
A CLK – a Mercedestől megszokott módon – az extra felszerelések egész tengerét kínálja. A jelszó most a „tronic”, amely egy sor berendezés nevében felbukkan. Itt van például a Speedtronic, azaz a sebességtartó automatika, a Distronic, amely a radar elvén működve tartja a követési távolságot, a Linguatronic, vagyis a telefon és a rádió hangvezérlésű technikája, és a Thermotronic, azaz a napsugárzás intenzitását is figyelembe vevő légkondicionáló rendszer.
A CLK persze elsősorban nem luxusautó, hanem sportkocsi, így a tervezők nemcsak a felszereltségre fektettek nagy hangsúlyt, hanem a teljesítményre is; a sportos menettulajdonságokról átdolgozott futómű, valamint négy, 163-306 lóerős motor gondoskodik, köztük a szegmens egyetlen V8-as blokkja. Nem kell azonban sokat várni az 55 AMG változatra sem, amely 367 lóerejével 5,4 másodperc alatt katapultálja százra a kecses négyülésest.
Több mint tíz év után ismét hazánkban koncertezik a hardcore banda, amely egy önvezető autó halálos balesetéről írt albumot
