Opel Astra bemutató

Szeptemberben az Opel is megújítja alsó-középkategóriás slágermodelljét. A teljesen új szemléletet tükröző Astra sikerrel veheti fel a harcot a piaci szegmenst egyre jobban eluraló francia modellekkel, hiszen formatervében és felszereltségében egyaránt az általuk kijelölt csapást követi – és még túl is tesz mesterein.

MNO
2004. 03. 08. 5:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Astra harmadik generációjának nehéz szerep jutott: míg a Kadettet leváltó első széria maradéktalan népszerűségnek örvendett, a második modellváltozat életét előbb a Peugeot 307, majd a Renault Mégane II keserítette meg – sovány vigasz lehetett csupán az Opel kereskedelmi részlege számára, hogy az ősrivális Golf sem volt könnyebb helyzetben.
A Frankfurtban bemutatkozó újoncra vár hát a feladat, hogy utolérje, sőt, újradefiniálja a piacon aktuálisan uralkodó divatot. Megjelenésében ügyesen ötvözi az annak idején a Speedsterrel bevezetett és a Vectrában tovább finomított Opel-arculatot egy csipet franciás könnyedséggel és pimaszsággal: a mértani formák merevségét sportos elemekkel, rejtett lágysággal ellensúlyozza. Az utóbbiak közül – szó szerint is – kiemelkednek a lámpatestek, amelyek ahelyett, hogy beleolvadnának a karosszériába, kiugranak a feszes vonalú idomok közül. Már az alapmodell halogén fényszóróját is látványos xenon-stílusban alakították ki, de felárért valódi ívkisüléses fényforrás, sőt, a nagy újdonság, a kanyar ívét követő AFL reflektor is rendelhető lesz az autóhoz. A hátsó lámpa különlegessége az Opel által kitalált tejüveg-búra, amelynek homogén, semleges felülete kihangsúlyozza a karosszéria íveit, ráadásul a különböző fényjelzések is egyértelműbben láthatóak a matt felület mögött.



Amint beülünk az autóba – ez még hátul is könnyen megy, hiszen jelentősen kitágult az utastér –, elhalkulnak az egzotikus felhangok. A Vectra hatása itt már kifejezetten erős, ugyanakkor dicséretes és merész ötlet, hogy az Opel amerikai testvérmárkájától, a Cadillactől átvették a középkonzolt határozottan két félre osztó, a motorháztető bordájának folytatását képező törésvonalat. Ugyancsak szerencsés döntés volt, hogy a fűtés-szellőzés Vectrából származó kezelőszerveinek funkcióit csökkentették, így könnyebben eligazodunk rajtuk.
Ami igazán különlegessé teszi az Astrát kategóriájában, az a kényelmi és biztonsági berendezések elképesztően gazdag választéka. A kanyarkövető fényszórókon túl keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, folyamatos lengéscsillapítás-szabályozás, visszagurulás-gátló, digitális rádió, alulkormányozottság-szabályozó, szélvédőfűtés, utánfutó-stabilizátor és még jó néhány fényűző extra rendelhető az autóhoz. Szintén szokatlan szolgáltatás a továbbfejlesztett IDS futóműhöz kapcsolódó sportprogram, amely nem csak a felfüggesztést, de a szervokormány, a befecskendezés és – az automatikus vagy robotizált váltók esetében – a váltóprogram karakterisztikáját is módosítja.



Motorizáltságát tekintve is igazi reneszánsz autó az Opel új üdvöskéje. Nem kevesebb mint hét benzinmotor (90-től egészen 200 lóerőig) és három dízel erőforrás (80-150 LE) közül válogathatnak majd a vásárlók. A kétliteres benzines turbókhoz (170, illetve 200 lóerő), valamint a legnagyobb, 1,9 literes dízelmotorhoz hatfokozatú kéziváltó csatlakozik, míg az 1,8-as benzinmotorhoz négyfokozatú automata, az 1,6-oshoz pedig ötfokozatú Easytronic egység rendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.