Az Astra harmadik generációjának nehéz szerep jutott: míg a Kadettet leváltó első széria maradéktalan népszerűségnek örvendett, a második modellváltozat életét előbb a Peugeot 307, majd a Renault Mégane II keserítette meg – sovány vigasz lehetett csupán az Opel kereskedelmi részlege számára, hogy az ősrivális Golf sem volt könnyebb helyzetben.
A Frankfurtban bemutatkozó újoncra vár hát a feladat, hogy utolérje, sőt, újradefiniálja a piacon aktuálisan uralkodó divatot. Megjelenésében ügyesen ötvözi az annak idején a Speedsterrel bevezetett és a Vectrában tovább finomított Opel-arculatot egy csipet franciás könnyedséggel és pimaszsággal: a mértani formák merevségét sportos elemekkel, rejtett lágysággal ellensúlyozza. Az utóbbiak közül – szó szerint is – kiemelkednek a lámpatestek, amelyek ahelyett, hogy beleolvadnának a karosszériába, kiugranak a feszes vonalú idomok közül. Már az alapmodell halogén fényszóróját is látványos xenon-stílusban alakították ki, de felárért valódi ívkisüléses fényforrás, sőt, a nagy újdonság, a kanyar ívét követő AFL reflektor is rendelhető lesz az autóhoz. A hátsó lámpa különlegessége az Opel által kitalált tejüveg-búra, amelynek homogén, semleges felülete kihangsúlyozza a karosszéria íveit, ráadásul a különböző fényjelzések is egyértelműbben láthatóak a matt felület mögött.
Amint beülünk az autóba – ez még hátul is könnyen megy, hiszen jelentősen kitágult az utastér –, elhalkulnak az egzotikus felhangok. A Vectra hatása itt már kifejezetten erős, ugyanakkor dicséretes és merész ötlet, hogy az Opel amerikai testvérmárkájától, a Cadillactől átvették a középkonzolt határozottan két félre osztó, a motorháztető bordájának folytatását képező törésvonalat. Ugyancsak szerencsés döntés volt, hogy a fűtés-szellőzés Vectrából származó kezelőszerveinek funkcióit csökkentették, így könnyebben eligazodunk rajtuk.
Ami igazán különlegessé teszi az Astrát kategóriájában, az a kényelmi és biztonsági berendezések elképesztően gazdag választéka. A kanyarkövető fényszórókon túl keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, folyamatos lengéscsillapítás-szabályozás, visszagurulás-gátló, digitális rádió, alulkormányozottság-szabályozó, szélvédőfűtés, utánfutó-stabilizátor és még jó néhány fényűző extra rendelhető az autóhoz. Szintén szokatlan szolgáltatás a továbbfejlesztett IDS futóműhöz kapcsolódó sportprogram, amely nem csak a felfüggesztést, de a szervokormány, a befecskendezés és – az automatikus vagy robotizált váltók esetében – a váltóprogram karakterisztikáját is módosítja.
Motorizáltságát tekintve is igazi reneszánsz autó az Opel új üdvöskéje. Nem kevesebb mint hét benzinmotor (90-től egészen 200 lóerőig) és három dízel erőforrás (80-150 LE) közül válogathatnak majd a vásárlók. A kétliteres benzines turbókhoz (170, illetve 200 lóerő), valamint a legnagyobb, 1,9 literes dízelmotorhoz hatfokozatú kéziváltó csatlakozik, míg az 1,8-as benzinmotorhoz négyfokozatú automata, az 1,6-oshoz pedig ötfokozatú Easytronic egység rendelhető.

Motoros angyalok segítenek egy beteg kisgyermek családján