Orbán Viktor: A kampány elkezdődött

A választási kampánystratégiáról tanácskozott a Fidesz frakciója a tegnapi négyórás frakcióülésen. Információink szerint elemezték a közvélemény-kutatásokat, majd Orbán Viktor pártelnök többek között a mozgósítás fontosságára hívta fel a figyelmet és arra, hogy az európai parlamenti választási kampányban a belföldi kérdésekről, az emberek biztonságáról, a munkahelyekről és a gazdasági problémákról kell beszélni.

Kis Ferenc
2004. 03. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Orbán Viktor egyértelművé tette, hogy az európai parlamenti választás kampánya belpolitikai kérdésekről szól majd, az embereket ugyanis kevésbé érdeklik az unió ügyei. Lapunk úgy tudja, a zárt frakcióülésen a pártelnök azt hangsúlyozta, hogy a Fidesznek a biztonság kérdéskörére kell koncentrálnia, bemutatva elképzeléseit a gazdasági problémák, a foglalkoztatás és a lakosság hétköznapi gondjainak orvoslására. Ezt a stratégiát támasztja alá a Gallup felmérése is, amely szerint az embereket elsősorban a foglalkoztatás, az országot érintő kérdések, a mezőgazdaság és a bűnözés problémája érdekli leginkább, ezekre vár választ a kampány során a pártoktól.
Információink szerint Orbán Viktor kiemelte a szavazók mozgósításának fontosságát is, amelyben kulcsszerep vár a választókerületi csoportokra. Ezzel összefüggésben elmondta, hogy a március 27-i szövetségi gyűlés idejére befejeződik a 176 egyéni választókerületi elnök kinevezése.
*
Orbán szólt arról is, hogy le kell zárni a vitát Medgyessy Péter közjogi javaslataival, hiszen ezek – bár népszerűek a választópolgárok egy részének – nem érdeklik az embereket annyira, mint a gazdasági problémák vagy a munkahelyek kérdése. A Fidesznek a saját elképzelések hangoztatásával kell tematizálni a közbeszédet – fűzte hozzá. Hangsúlyozta: a kampány elkezdődött, és mostantól mindenkinek ezt kell szolgálnia munkájával, egységesen és fegyelmezetten.
Úgy tudjuk, a kampánystáb beszámolójában elhangzott: a kormányfő új amerikai tanácsadói ugyanolyan agresszív kampánytechnikákkal dolgoznak mint elődjük, Ron Werber, de az izraeli píáros a „terepen” volt aktívabb, Rosnerék viszont főként a médiát használják fel. A szociológiai felmérések alapján a Fidesz kommunikációs csapata arra a következtésre jutott, hogy az emberek többsége a kommunisták, a Kádár-rendszer kiszolgálóinak múltbeli ténykedését nem ítéli negatívnak, viszont az úgynevezett politikai közép potenciális szavazóit egyre nehezebb megszólítani olyan konzervatív üzenetekkel, mint a népességfogyás vagy a határon túli magyarok sorsának problémája. A közvélemény-kutatások eredményeit értékelve elhangzott, hogy a jelenlegi nagy különbség a Fidesz és az MSZP között csak egy pillanatnyi állapotot tükröz, a jövőre nézve nem lehet messzemenő következtetéseket levonni belőle. Az utóbbi három hónap során meglepően magas, 30 százalék körüli azoknak az aránya, akik megváltoztatták véleményüket. Mindez elsősorban a bizonytalanság, illetve az MSZP-ből történt kiábrándulás eredménye – állítják a szakértők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.