Sokba kerül a matrica bevezetése

A hét elején tartják igazgatósági ülésüket az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. -nek hitelező bankok vezetői, akik jóváhagyják a társaság részvénycsomagjának eladását, illetve a koncessziós szerződés módosítását a matrica március 12-ére tervezett bevezetéséhez. A kisebbségi részesedést vásárló magyar állam biztosítja az adófizetőkön keresztül a társaság teljes bevételét a koncesszió alatt, a jelenlegi tulajdonosok tőkemegtérülését, illetve a nyereséget, az AKA kiegyenlíti adósságát, a hitelekre pedig szintén az állam vállal garanciát.

Putsay Gábor
2004. 03. 09. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tulajdonosok nem véletlenül ragaszkodnak a részvények többségének megtartásához, továbbra is kicsi lesz a mozgástere az államnak. Az M5-ös-ügy a Ferihegy 2/B termináljának építéséhez hasonlítható, ahol teljes körű garanciavállalás mellett jutott indokolatlan előnyökhöz a befektető. Szakértők rámutatnak: a kormány előnytelen szerződést kötne az AKA-val azért, hogy felelőtlen ígérgetésein alapuló politikai céljait megvalósítsa.

Továbbiak a 4. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.