Továbbra is lendületben a Mazda

Mazda-tulajdonosnak lenni már korábban is egyet jelentett a biztonsággal: a mechanika megbízhatóan végezte a dolgát, az unalmas külső pedig láthatatlanná tevő köntösként rejtette el a tolvajok szeme elől az autót. A Mazda3 ezzel szemben látványosabb legtöbb ellenlábasánál, és műszakilag is ígéretes darab.

Jávor József
2004. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mazda3 arcéle ugyanazt a majdnem kombi stílust mutatja, mint közvetlen elődje, az orrkialakítás viszont a márka robbanékony egyenfazonjában díszeleg – ezzel persze a gyár egyre kommerszebbé teszi az RX-8 arculatát, de ha egyszer ez Európa legnagyobb autópiaci szegmense, itt is meg kell adni a vásárlóknak a versenyautó-érzést.
Ezt meg is kapják, hiszen a mívesen kidolgozott futómű kivételes stabilitást, pontos irányíthatóságot garantál. A hátsó felfüggesztés ráadásul nem csak kanyarban okoz örömöt: a lengéscsillapítóktól elkülönített csavarrugók nem lopják a helyet a 300 literes csomagtérből. Az idén tavasszal bevezetett négyajtós hátsó fertálya a maga 413 literjével már jobban bírja a pakolást. Igaz, hogy a szedán majdhogynem kényszermegoldás, és csak Európa egyes országaiban forgalmazzák. Javára szolgál, hogy rafinált farkiképzésével és a C oszlop beszállást nehezítő, de rendkívül látványos ívével az egykori sportos 323F-ek hangulatát idézi.
A Mazda3 vezetőülésében ugyanaz a ragadozó hangulat fog el minket, mint amit a Mazda6-ban megkedveltünk. Az Alfa 156 mintájára, kútcsoport mélyére rejtett műszerek, a rövid váltókar és a négy irányban állítható sportkormány megteszik a hatásukat. A középkonzol is hozza a formáját, esztétikus és könnyen kezelhető, csak azt nem értjük, hogy miért kellett a hangulat oltárán feláldozni azt a hihetetlenül praktikus polcocskát, ami a Mazda2-ben elfért a légzsák és a kesztyűtartó között. Hiányérzetünket korrekt alapfelszerelés (négy légzsák, ABS és légkondi már az alapmodellben is) és bőséges, automata fényszórót és ablaktörlőt, valamint DVD-s navigációs rendszert is tartalmazó extralista enyhíti.
A hangulatában és menetdinamikájában kifejezetten élménygazdag autó motorválasztéka a közelmúltban duplájára duzzadt. A változó hosszúságú szívócsővel szerelt 1,6 és 2,0 literes benzinmotorok mellé felsorakozott az 1,4-es kezdőmotor 84 lóerővel, valamint a 110 lovas 1,6 literes dízel. Automata váltó csak a 105 lóerős 1,6-os benzineshez kérhető, de a hazai piacon valószínűleg nem ez lesz a döntő szempont a vásárlóknak, hanem az ár. Legolcsóbban ezer forint híján 4 millióért ülhetünk Mazda3-asba, alapmotorral és ötajtós kasztnival, de a már említett kielégítő felszereltséggel. A kiváló dízelért minimum 1,2 millió felárat kell fizetnünk, a kétliteres GT pedig műholdas navi nélkül is 6,3-at kóstál – érdekes módon a csúcsmodellnél a négyajtós az olcsóbb változat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.