Visszafogott útfejlesztések

Putsay Gábor
2004. 03. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén 71 milliárd forintot költhet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a 30 ezer kilométer hosszú országos közúthálózat fejlesztésére, fenntartására és üzemeltetésére – közölte tegnap Gaál Gyula, a tárca politikai államtitkára. Az útfenntartási és fejlesztési célelőirányzat költségvetésében egy tavaly év végi kormányhatározat, illetve a Draskovics-csomag miatt 3,4, illetve 12,6 milliárd forintot zároltak, így az idei évre tervezett 53 helyett 42 beruházásra lesz fedezet, a karbantartásoknál, illetve felújításoknál pedig a legszükségesebb munkákat végzik el a megyei közútkezelő társaságok.
Mint arról Csordás Csaba, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (Úkig) vezetője beszámolt, az eredeti tervekhez képest 3,9 milliárd forinttal kevesebb pénzt fordítanak utak és hidak karbantartására, azonban a felhasználandó keret így is nagyobb, mint 2002-ben.
A közúthálózat rekonstrukciójára, felújítására 3,2 milliárd forinttal költenek kevesebbet a megszorítások miatt, új út és híd építésére 11,2 milliárd helyett 9,2 milliárd forint jut. Az önkormányzati támogatásokhoz a kifizetések egy részét 2005-re ütemezik. Kiemelt feladatként kezeli az Úkig a főútvonalak burkolatának megerősítését, amivel lehetővé válik, hogy akár a 11,5 tonnás tengelyterhelésű gépjárművek is közlekedjenek az utakon. A munkákat részben az EU támogatja, a környezetvédelem és infrastruktúra operatív programban pedig 6,6 milliárd forint áll rendelkezésre e célra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.