Mivel az NA Rt.-hez 2005-ben lehet benyújtani számlákat az idén megkezdett autópálya-építésekért, a kivitelezéssel megbízott fő- és alvállalkozók nagyrészt kereskedelmi bankoktól vesznek fel hiteleket a finanszírozáshoz. Az NA Rt. május elején szerződik az M7-es, az M0-s autópályák, valamint a 4. számú főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszainak építőivel, a fejlesztések ezt követően elkezdődnek. A három, összességében 39,4 kilométer hosszú gyorsforgalmi útszakasz 120,45 milliárd forintért épül. Ezeknek a munkáknak az egy éven belüli hitel- és kamatköltsége szakemberek szerint hárommilliárd forintot tesz ki.
Figyelembe véve, hogy a fejlesztések 2006 novemberéig tartanak, és az NA Rt. 2007-ben is fizet a munkákért, az építésen felüli költségek ennél az összegnél is magasabbak.
A 4-es főút elkerülő szakasza az egyetlen – ez a legkisebb értékű beruházás –, amelyhez 2004 novemberében nyújthat be először számlát a fővállalkozó az NA Rt.-nek. A szerződés szerint ekkor a teljes költségek negyven százalékát fizetheti ki az NA, a fennmaradó ötven, illetve tíz százalékot pedig 2005-ben, illetve 2006-ban teljesítik. A 12,5 kilométer hosszú utat 2005 novemberéig kell átadnia a Swietelsky Építő Kft.-nek. Az M5-ös és a 4-es főút között épülő M0-s autópálya esetében a 2005. január 31-ig teljesítendő munkákért 2005 februárjában nyújthat be számlát első alkalommal a fővállalkozó, a projekt értékének legfeljebb negyven százalékáig. A 12,7 kilométer hosszú szakaszt 2005 novemberében adja át a Strabag Rt., a számlát azonban 2006-ban egyenlíti ki a megbízó. Az M7-es legújabb, 14,2 kilométer hosszú szakaszának, valamint a kőröshegyi hídnak a kifizetése 2007-re csúszik, a Hídépítő Rt.-nek és a Strabagnak ugyancsak 2005 februárjában utal pénzt az NA Rt. A 14,2 kilométer hosszú autópálya Zamárdi és Balatonszárszó között 2006 novemberéig épül meg.
Újabb építőipari kartellügyben kutat a Gazdasági Versenyhivatal, a vizsgálatba bevont cégek között van a Vegyépszer Rt. is, piacfelosztás „témakörében” – tudta meg a Világgazdaság.

Ekkor dönthet a kormány az újabb árréscsökkentésről