Nagyra látó célkitűzések, a nagyszámú új technológia kifejlesztése és a részletek végletekbe menő kidolgozása – ezeknek köszönhetően képes a dízel Accord számos kulcsterületen jobb teljesítményre, mint versenytársai. 5,4 l/100 km-es vegyes ciklusú átlagfogyasztása (5,8 l/100 km a Tourer esetében) és mindössze 2000/perc fordulatszámon jelentkező 340 Nm legnagyobb forgatónyomatéka egyaránt meghaladja az etalonnak számító Audi A4 Tdi 130 és a BMW 320 adatait. Igaz ugyan, hogy a Honda Accord dízelmotorja nem 1,9 vagy 2,0 literes, hanem 2,2, így a hajszálnyi előny tulajdonképpen el is várható.
Minden dízelmotorgyártó szeme előtt egy cél lebeg: az utasok nem vehetik észre, hogy dízelautóban ülnek. A Honda új mércét kívánt felállítani e tekintetben, és olyan dízelmotort akart kifejleszteni, amely megközelíti a benzinmotoros autók kifinomultságát. A zajok keletkezésének megakadályozásában elsődleges szerepet játszik a motor eredendő csendessége, illetve a motorházfedél alatt elhelyezett akusztikus motorburkolat, valamint a tűzfalon alkalmazott hangelnyelő szigetelés. Bár a dízeles Accord kombiban ülve azért egyértelmű volt, hogy gázolajos motor dolgozik az orrában, a motor működési kultúrája, lendülete és fogyasztása valóban elismerésre méltó.
A dízelmotor számos előnyét az Accord kombi (Tourer) az egyetlen mozdulattal teljesen lehajtható hátsó üléssel egészíti ki, amelynek köszönhetően tökéletesen sík csomagtér-padlót kapunk, miközben a raktér kapacitását a kategóriaelső 576 literről a kiválónak számító 921 literre növelhetjük A kényelmet az opcionális, teljesen automatikus, motorosan nyitható és zárható hátsó ajtó teszi teljessé.

Soha nem látott hadgyakorlat kezdődött a Bakonyban