Idén a két évvel ezelőtti szint alá csökkentette működési költségét a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.), annak érdekében, hogy a marketingkiadásokat kevésbé terhelje a központi költségvetés kiigazítása – mondta a szervezet vezérigazgatója tegnap, az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának ülésén.
Emlékeztetett rá: 2004-re tízmilliárd forintos költségvetést tervezett a részvénytársaság, amelyből nyolcmilliárd forintot szánt marketingre, kétmilliárdot pedig saját működésre. Az MT Rt. igazgatósága a közelmúltban elfogadta azt a csökkentett költségvetést, amely az idei évre 6,1 milliárd forintot irányoz elő marketingre és 1,9 milliárdot a működésre – közölte Galla Gábor. Ismeretes tavaly az MT Rt. kilencmilliárd forintból gazdálkodott, amelyből hétmilliárd forintot marketingre, kétmilliárdot pedig a működési feladatok ellátására fordítottak.
Galla kiemelte: a legdrasztikusabban a kiadványokra, kiállításokra és hirdetésekre szánt keretösszegeket csökkentette az MT Rt. Ugyanis erről a területről 1,2 milliárd forintot vontak el, s ennek következtében a képviseletek 976 millió forinttól, míg a régiók 176 millió forinttól esnek el. Bánki Erik (Fidesz) szerint az MT Rt. tavalyi belföldi kampánya sikeres volt, a belföldi forgalom élénkülése mégsem tudja pótolni a fizetési mérleg hiányát, ezért a külföldi kampány további erősítését javasolta. Elhangzott: míg tavaly 600 millió forintot tett ki az üdülési csekkek éves forgalma, addig idén ez az összeg már meghaladta az 1,3 milliárd forintot.
Váratlan bejelentés: távozik az ATV-től Csuhaj Ildikó
