Kevesebb pénz jut a turizmusra

Hunyor Erna
2004. 04. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén a két évvel ezelőtti szint alá csökkentette működési költségét a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.), annak érdekében, hogy a marketingkiadásokat kevésbé terhelje a központi költségvetés kiigazítása – mondta a szervezet vezérigazgatója tegnap, az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának ülésén.
Emlékeztetett rá: 2004-re tízmilliárd forintos költségvetést tervezett a részvénytársaság, amelyből nyolcmilliárd forintot szánt marketingre, kétmilliárdot pedig saját működésre. Az MT Rt. igazgatósága a közelmúltban elfogadta azt a csökkentett költségvetést, amely az idei évre 6,1 milliárd forintot irányoz elő marketingre és 1,9 milliárdot a működésre – közölte Galla Gábor. Ismeretes tavaly az MT Rt. kilencmilliárd forintból gazdálkodott, amelyből hétmilliárd forintot marketingre, kétmilliárdot pedig a működési feladatok ellátására fordítottak.
Galla kiemelte: a legdrasztikusabban a kiadványokra, kiállításokra és hirdetésekre szánt keretösszegeket csökkentette az MT Rt. Ugyanis erről a területről 1,2 milliárd forintot vontak el, s ennek következtében a képviseletek 976 millió forinttól, míg a régiók 176 millió forinttól esnek el. Bánki Erik (Fidesz) szerint az MT Rt. tavalyi belföldi kampánya sikeres volt, a belföldi forgalom élénkülése mégsem tudja pótolni a fizetési mérleg hiányát, ezért a külföldi kampány további erősítését javasolta. Elhangzott: míg tavaly 600 millió forintot tett ki az üdülési csekkek éves forgalma, addig idén ez az összeg már meghaladta az 1,3 milliárd forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.