A BMW 1-es sorozata kapcsán felvetődik a kérdés: vajon mely kerekeket hajtja majd a motorja? Az elsőket, ahogyan az Opel Astrához hasonló méretű autók mezőnyében szokás, avagy a hátsókat, ahogyan a BMW-nél hagyomány? A BMW hű maradt önmagához, és a hátsókerék-hajtásra szavazott, azaz már most biztosra vehetjük, hogy a BMW 1-es tüzes vezetési élménnyel jutalmazza majd tulajdonosait. Pedig a piaci bevezetéskor nem is a legizmosabb motorok kerülnek a kompakt bajor autó orrába. A paletta az idén csupa négyhengeresből áll, ebből kettő benzines, kettő pedig dízel lesz. Már az 1,6-os is 115 lóerős, a 120i jelű pedig kereken 150-et tud. Mindkét dízel kétliteres, ám vezérlésük eltérő beállítást kap, ezért a 118d 122, míg a 120d 163 lóerőt teljesít. Az manapság már természetes, hogy a gázolajjal működő motorok nyomaték és takarékosság dolgában messze a benzinesek előtt járnak, s ez így van a BMW 1-es esetében is.
A müncheni márka újdonsága egyébként háromajtós, kupé- és kabriókarosszériával is készülhet a későbbiekben. A legkecsegtetőbb piaci kilátások persze az ötajtós mellett szólnak, hiszen a kis BMW sok potenciális vásárlót csábíthat el fő riválisaitól, az Alfa 147-estől és az Audi A3-astól. Külső és belső méreteiben is ezekhez a modellekhez igazodik az 1-es: az autó hossza 4,23 méter, a tengelytáv viszont hosszú (2,66 méter), az utastér tehát a papírforma szerint levegős lesz. Mivel modern és – a kompakt mezőny áraihoz képest – drága autóról van szó, az 1-es biztonsági felszereltsége nagyvonalú lesz: többek között a vészfékasszisztens, illetve a körkörös légzsákrendszer is alapáron jár majd a kocsihoz.
A vadonatúj 1-es Bajorországban, a BMW regensburgi gyárában készül majd, a müncheni tervek szerint évente 150 ezer példányban. Az autó alkatrészeinek közel hatvan százalékánál azonban még ennél is jóval nagyobbak lesznek a gyártási darabszámok, hiszen a BMW jövőre érkező, teljesen új 3-as sorozata és az 1-es ilyen arányban osztoznak a részegységeken. A két kocsi ára azonban nyilván jelentősen eltér majd. Az 1-es áráról egyelőre csak annyi szivárgott ki, hogy a BMW az alapmodellt hazájában húszezer euró alatti áron kívánja piacra dobni.

Deák Dániel: Zelenszkij leleplezte Magyar Pétert