Új kategóriában próbál szerencsét a BMW

Jávor József
2004. 04. 30. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW 1-es sorozata kapcsán felvetődik a kérdés: vajon mely kerekeket hajtja majd a motorja? Az elsőket, ahogyan az Opel Astrához hasonló méretű autók mezőnyében szokás, avagy a hátsókat, ahogyan a BMW-nél hagyomány? A BMW hű maradt önmagához, és a hátsókerék-hajtásra szavazott, azaz már most biztosra vehetjük, hogy a BMW 1-es tüzes vezetési élménnyel jutalmazza majd tulajdonosait. Pedig a piaci bevezetéskor nem is a legizmosabb motorok kerülnek a kompakt bajor autó orrába. A paletta az idén csupa négyhengeresből áll, ebből kettő benzines, kettő pedig dízel lesz. Már az 1,6-os is 115 lóerős, a 120i jelű pedig kereken 150-et tud. Mindkét dízel kétliteres, ám vezérlésük eltérő beállítást kap, ezért a 118d 122, míg a 120d 163 lóerőt teljesít. Az manapság már természetes, hogy a gázolajjal működő motorok nyomaték és takarékosság dolgában messze a benzinesek előtt járnak, s ez így van a BMW 1-es esetében is.
A müncheni márka újdonsága egyébként háromajtós, kupé- és kabriókarosszériával is készülhet a későbbiekben. A legkecsegtetőbb piaci kilátások persze az ötajtós mellett szólnak, hiszen a kis BMW sok potenciális vásárlót csábíthat el fő riválisaitól, az Alfa 147-estől és az Audi A3-astól. Külső és belső méreteiben is ezekhez a modellekhez igazodik az 1-es: az autó hossza 4,23 méter, a tengelytáv viszont hosszú (2,66 méter), az utastér tehát a papírforma szerint levegős lesz. Mivel modern és – a kompakt mezőny áraihoz képest – drága autóról van szó, az 1-es biztonsági felszereltsége nagyvonalú lesz: többek között a vészfékasszisztens, illetve a körkörös légzsákrendszer is alapáron jár majd a kocsihoz.
A vadonatúj 1-es Bajorországban, a BMW regensburgi gyárában készül majd, a müncheni tervek szerint évente 150 ezer példányban. Az autó alkatrészeinek közel hatvan százalékánál azonban még ennél is jóval nagyobbak lesznek a gyártási darabszámok, hiszen a BMW jövőre érkező, teljesen új 3-as sorozata és az 1-es ilyen arányban osztoznak a részegységeken. A két kocsi ára azonban nyilván jelentősen eltér majd. Az 1-es áráról egyelőre csak annyi szivárgott ki, hogy a BMW az alapmodellt hazájában húszezer euró alatti áron kívánja piacra dobni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.