Abban az esetben tehát, ha valamelyik vasutasvezetőnek a tulajdonos megszüntetné a munkaviszonyát, a hosszabb felmondási idő és a magasabb alapbér miatt nagyobb végkielégítésben részesülne. A döntést annak ellenére hozták meg a MÁV-nál, hogy 2006-ig 11 ezer fővel csökkentik az állami vállalat dolgozóinak létszámát. A MÁV-nál e felvetésekre többszöri megkeresésünkre sem válaszoltak.
Mint ismert, a cég vezetőinek jövedelme a kormányváltás után emelkedett jelentős mértékben. A MÁV menedzsmentjéhez tartozó 96 vezető – az elnökön és a vezérigazgatón kívül – alapbérét havi 800 ezer és egymillió forintra emelték, ehhez 100 százalékos prémium, mobiltelefon-használat és szolgálati gépkocsi is jár. A parlament időközben elfogadta azt a javaslatot, hogy a veszteséges állami vállalatoknál a prémium nagysága nem haladhatja meg a 80 százalékot. A MÁV-vezetők kiugróan magas jövedelmének ellenére a társaság egyre kritikusabb pénzügyi helyzetbe kerül, a kormány pedig nem tett konkrét lépéseket ennek megváltoztatására. Az idei évet rekordveszteséggel zárja a cég, 2005-ben pedig hitelképtelen lehet a magas adósság miatt.

Elsőfokú riasztást adott ki a HungaroMet