Érdemi munkavégzés híján egyelőre nem tud eredményt felmutatni az egy hónapja megalakult parlamenti bizottság, amely az M5-ös autópálya kivásárlását, továbbépítését, valamint az állam és a koncesszor közötti szerződések körülményeit hivatott vizsgálni. A bizottság által kért dokumentumok sem állnak rendelkezésre, s a kormánypárti tagok közül még nincs meg mindenkinek a C típusú nemzetbiztonsági igazolása. Mint arról beszámoltunk, a május 4-i ülésen határoztak arról a bizottság tagjai, hogy 1994-ig visszamenőleg bekérik a szerződésekkel, üzemeltetéssel és továbbépítéssel kapcsolatos dokumentumokat az illetékes tárcáktól és az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-től. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) elküldte azoknak a dokumentumoknak a listáját, amelyeket a vizsgálóbizottság rendelkezésére tudnak bocsátani. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter levélben közölte ugyanakkor, hogy csak azokat a dokumentumokat áll módjukban átadni, amelyeket a tárca kötött az AKA-val. A birtokukban lévő szerződések egy részét így csak a titokgazda jóváhagyásával tudják rendelkezésre bocsátani. A dokumentumok másik része angol nyelvű, így a fordítások miatt a bizottságnak kell kijelölnie, mire lesz szüksége – közölte a miniszter. Ellenzéki képviselők ugyanakkor felhívták a figyelmet arra, hogy a hiteles munkavégzés miatt az érintetteknek valamennyi dokumentumot a bizottság rendelkezésére kell bocsátaniuk, hiszen nagy összegű közpénzről van szó. Fónagy János, a bizottság elnöke közölte: a kormány és az AKA között 2004 márciusában kötött szerződések aláírását követően a kabinet, illetve a GKM vállalta, hogy a dokumentumokat nyilvánosságra hozzák, ennek azonban nem tettek eleget.

Botrányok és tiltakozások a Fővárosi Közgyűlésben, Kollár Kinga bujkál