Háromnapos vitorlásünnep kezdődött tegnap a magyar tenger egyik legszebb kikötőjében. A Balatoni Hajózási Rt. ötödik vízisport- és szabadidő-kiállításán minden eddiginél több csónak- és hajóépítő cég vonultatja fel termékeit. A 160–l70 ezer forintos műanyag ladikoktól a 350 ezer eurós luxusjachtokig rendkívül széles a gyártók és a kereskedők kínálata
Két éve, a negyedik Balaton Boatnak ötezer látogatója volt. A szervezők biztosak benne: a vízisportok kedvelői idén is szép számban ellátogatnak a vitorláshajók balatoni mustrájára. A rendkívül népszerű kiállításra jelentkező 80 cég helyett 95 pakolta ki portékáit a lellei kikötőben, ahol egyebek közt 31 új és 15 használt, de igen jó állapotú hajóban gyönyörködhetnek a látogatók. Cziráki Márta, a balatoni hajóstársaság kikötői ágazatvezetője lapunknak azt mondta: nagyon sajnálja, hogy bürokratikus akadályok miatt a látogatók nem csodálhatják meg a Hov Pod légpárnás hajó magyarországi bemutatóját.
Kárpótolják viszont a látogatókat a 27 ezer euróért kínált, 820-as Odin classicok, az 50 ezerre tartott Nautic 330-asok és a 350 ezerért akár haza is fuvarozható Dehler 47-esek. A kiállítás egyik sztárja a már két éve is megcsodált Sun Odyssey sorozat. A francia hajóépítők büszkeségének számító Sun Odyssey 37-esben a hajó fürdőszobájának elhagyása után akár 6–8 személy is álomra hajthatja a fejét, ám aki nem luxuscélra vásárolna francia árbocost, az négymillió forintért a Janneau-cég Sun 2000-esével is kifuthat a tóra. A kis méretű, két törzsű Hobie foxokról az a hír járja, hogy ezek a leggyorsabb vízi sporteszközök. A legmutatósabb, óránként 70 kilométeres sebességre képes Hobie 10–15 ezer euróba kerül, az ugyancsak kéttörzsű Topcatot viszont már 2,2 millió forintért is megvásárolhatjuk. Aki nem bízik a balatoni szélben, annak motoros szörföt kínálnak Lellén, a horgászoknak pedig hazai gyártmányú műanyag ladikot 160–170 ezer forintért.
Ukránbarát és bevándorláspárti paktumot kötött az Európai Néppárt és a baloldal – Magyar Péter és a Tisza Párt is jóváhagyta a megállapodást