A közpénzből milliárdokat pártpropagandára költő kormányzati kampányhadjárat által sugallt kép ellenkezik milliók mindennapi tapasztalatával – jelentette ki Medgyessy Péter akkor még miniszterelnök-jelöltként 2002. április 5-én a Népszabadságnak adott interjújában. Kovács László, az MSZP elnöke 2002. április 4-én a pártelnök vitájában sérelmezte azt, hogy az előző kormány közpénzből népszerűsítette a Széchenyi-tervet. Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke pedig 2002. március 29-én úgy nyilatkozott: „Soha 1990 óta nem fordult elő, hogy egy kormány arra vetemedett volna, hogy közpénzhez nyúljon saját dicsőségének és nagyságának hangsúlyozásra.” Ehhez képest a kormány már év elején döntött arról, hogy 2004 első fél évében ötszázmillió forintot költenek az adófizetők pénzéből Medgyessy Péter Európa-tervének reklámozására. Tóbiás József MSZP-pártigazgató közölte: 250-300 millió forintot költenek a választási mozgósításra.
A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) kommunikációs osztályának tájékoztatása szerint az Európa-terv reklámjai azért a választási hajrában jelentek meg a médiában és az óriásplakátokon, mert a terv népszerűsítésének két szakasza van. Az első, Medgyessy februári évértékelő beszédét követte, melyben a kormányfő „új dimenziót” adott az Európa-tervnek, a másodikat májusra időzítették. A MeH szerint erre azért volt szükség, mert „mindannyiunk érdeke, hogy Magyarország felhasználja az uniós forrásokat.”

Több embert dolgoztatott és tartott fogva egy testvérpár nógrádban