Bírósági zöld a metrónak

Jogerőssé vált a 4-es metró környezetvédelmi engedélye, miután a Fővárosi Bíróság elutasította a civil szervezetek keresetét. Demszky Gábor főpolgármester szerint a bíróság kétmillió budapesti és egymillió vidéki polgár érdekében döntött. Ha a Közlekedési Főfelügyelet rövid időn belül kiadja a vasúthatósági engedélyt, az első tendereket szeptemberben kiírhatja a főváros.

Gidró Kriszta
2004. 06. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elutasította a Fővárosi Bíróság (FB) tegnap azt a keresetet, amelyet civil szervezetek nyújtottak be a 4-es metró környezetvédelmi engedélye ellen. A civilek azt kifogásolták, hogy nem készült megfelelő részletes hatástanulmány, amelyből kiderülne: károsodhatnak-e azok az épületek, amelyek a metró leendő alagútja felett állnak. A szervezetek egy garancialap létrehozását és egy ügyfélszolgálati iroda megnyitását kérték, illetve azt, hogy a metró alagútját a tervezettnél mélyebben vezessék.
A bíróság szerint azonban a környezetvédelmi engedély megfelelő előkészítés után született meg, ráadásul számos újabb vizsgálat elkészítésére kötelezi a beruházót. A bíróság úgy ítélte meg: ezek révén minden olyan ártalom elkerülhető, amely miatt a civilek a környezetvédelmi engedély megsemmisítését kérték. Az ítélet jogerős.
A perben tanúként hallgatták meg a DBR Metró Projektigazgatóság vezetőjét. Gulyás László elmondta: több mint tízezer ingatlant vizsgáltak meg a metró nyomvonalán, ami csak előzetes tanulmány volt, a részletes vizsgálatot a majdani kivitelező végzi el. Gulyás vallomásában közölte: a pályázati kiírásban is szerepelni fog, hogy a leendő kivitelező felel majd az építkezés által okozott esetleges károkért. A pert kezdeményező Erzsébetvárosi Társasházak Közösségeinek és Képviselőinek Érdekvédelmi Egyesülete elnöke, Ignéczi Tibor azt is kifogásolta a tárgyaláson, hogy a közlekedési felügyelet március elején úgy adta ki a vasúthatósági engedélyt, hogy akkor a környezetvédelmi engedély még nem volt jogerős. Szerinte ez nem vall jogállamra.
A tárgyalás után Gulyás László elmondta: reméli, hogy a Közlekedési Főfelügyelet rövid időn belül kiadja a jogerős vasúthatósági engedélyt, és a közgyűlés az augusztus végi ülésén elfogadhatja a beruházás engedélyokiratát. Ennek birtokában pedig már szeptemberben kiírhatják a különböző tendereket. Demszky Gábor főpolgármester tájékoztatóján úgy fogalmazott: a bíróság közel kétmillió budapesti és egymillió bejáró, átutazó vidéki polgár érdekei mellett döntött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.