A Fővárosi Bíróság ma tartja azt a tárgyalást, amelyben VII. kerületi civil szervezetek támadták meg a 4-es metró másodfokú környezetvédelmi engedélyét. Mint ismeretes, először október közepére tűzték ki a az időpontot, ám a Fővárosi Bíróság elnöke fontos társadalmi érdekre hivatkozva soron kívüli eljárást rendelt el. A civilek azért támadták meg az engedélyt, mert szerintük a Thököly út alatt nem elég mélyen halad az alagút, s így a környező épületek veszélybe kerülhetnek.
A környezetvédelmi engedély az alapfeltétele a metró vasúthatósági engedélyének. A közlekedési felügyelet ezt a dokumentumot már kiadta, ám ezt az engedélyt a Levegő Munkacsoport támadta meg. A jogerős vasúthatósági engedély nélkül a fővárosi önkormányzat nem írhatja ki a különböző tendereket a metróépítésre.
Gulyás László, az építkezésért felelős DBR Metró Projektigazgatóság vezetője elmondta: ha csak ősszel kapják kézhez a jogerős vasúthatósági engedélyt, akár hat-kilenc hónapot is csúszhat az építkezés. Ebben az esetben már nem tartható a Kelenföldi és a Keleti pályaudvarok közötti tíz megállószakasz 2008-as átadási határideje.
A közgyűlés a múlt heti ülésén 3,6 milliárd forintot biztosított a metró Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának előkészítésére. Gulyás László ezzel kapcsolatban elmondta: várhatóan szerződéshosszabbítási lehetőséget kapnak a második szakaszra azok a cégek, amelyek megnyerik az első ütem építésére kiírt pályázatokat.
Brüsszel rossz megállapodást kötött, érkeznek az európai bírálatok
