Több száz millió forintot fordít a kormány az Európa-terv és a Nemzeti fejlesztési terv médián keresztüli népszerűsítésére. Az Európa-terv reklámkampánya tervezését és megvalósítását a tavaly év végi közbeszerzési eljáráson nyertes Leo Burnett Kft. vállalta körülbelül bruttó 400 millió forintért. A megbízásból a reklámcég 171 milliót kapott a Medgyessy Péter miniszterelnök által tavaly meghirdetett Európa-terv kampányára. A kampány tervezési és gyártási feladataira a kormányszóvivői tájékoztatás szerint 43 millió forintot költöttek. A médiavásárlásra 128 millió forintot fordítottak, amelyből 92 millió a tévémegjelenések költsége, kétmillió az on-line és 34 millió a sajtóhirdetések megjelenésének díja.
A kampányban szereplő fő témakörök között a foglalkoztatottság növelése is szerepel. Ezzel kapcsolatban egy, az uniós pályázatokkal foglalkozó szakértő felhívta a figyelmünket arra, hogy május 20-án olyan hirdetést látott a Duna Televízióban, amely azt a munkahely-teremtési pályázatot hirdeti, amelyre a tárca már március vége óta nem fogad be pályázatokat.
Keltai Ágnes, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke elmondta, hogy a GKM csupán az év első két hónapjában folytatott médiakampányt. Az Adott a lehetőség című kampányra nettó 160 millió forintot költöttek. A Nemzeti Fejlesztési Hivatal, a Nemzeti fejlesztési terv és a strukturális alapok gazdaságélénkítő tevékenységének és megfogalmazott programjainak kommunikációjára nettó 280 millió forintot fordítanak az idén.

Cserpes Laura: „Abban a pillanatban egy perc alatt váltam felnőtté”