Szabad utat kap a bűnözés az eredetvizsgálat tervezett változtatásával – fejtette ki Mándy Sándor. Az Eredetiség-ellenőrzés a Gépjárműbűnözés Ellen Egyesület elnöke kiemelte: probléma, hogy a tevékenység az adatok elküldéséből fog állni, s egy hivatalnok fogja megállapítani, a jármű lopott-e vagy sem.
Mándy kiemelte: a Belügyminisztérium (BM) nem ért a feladathoz, amit jól mutat, hogy a kiírt tenderét nemrég vissza kellett vonnia. A BM magatartása ideges és kapkodó, holott a hibás pályázatért nem a pályázók, hanem a kiíró a felelős. A BM bekeményített, és büntet – tette hozzá az elnök, majd állítását alátámasztva ismertette: a napokban lezajlott megbeszélésükről a BM kiutasította azt a vállalkozót, aki jogsérelme miatt bírósághoz és az Alkotmánybírósághoz fordult. Amikor ő ezt kifogásolta, neki is ajtót mutattak.
Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete elnöke a regisztrációs adóról beszélt. Kifejtette: ennek bevezetése nehéz helyzetbe hozta a kereskedőket és a 3–7 éves, használt autókat vásárolni szándékozókat is. Amíg sok esetben a döntéshozók, a hivatalnokok az uniós szabályozást, normákat említik, sosem szólnak arról, hogy a regisztrációs adó mértéke hazánkban nem uniós szintű. Hangsúlyozta: a kormányzati intézkedések folyamatosan nehezítik és drágítják az import használt autók árát, s a döntéseket az érintettek megkérdezése nélkül hozza meg a kormány.
Senki sem gondolta olyan komolyan a színházcsinálást, mint ő
