Károly herceg kontra Iliescu

Ismét aggodalmát fejezte ki a minap Károly brit trónörökös az Észak-Erdélyen, így a Szászföld kellős közepén áthaladó autópálya megépítése miatt. A Drakula park létrehozását megakadályozó walesi herceg szerint a romániai sztráda jelenlegi nyomvonala veszélyezteti a kulturális és épített örökséget.

2004. 06. 01. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megtörténhet, hogy a Drakula park sorsára jut az Észak-Erdélybe tervezett, Budapestet Bukaresttel összekötő autópálya Segesvár környéki útszakasza. Itt, a Szászföld közepén halad majd ugyanis keresztül a nyomvonal, amelytől Károly brit trónörökös bevallottan félti az erdélyi német közösség által hátrahagyott örökséget. A walesi herceg először május elején tett romániai látogatása során vetette fel a kérdést Ion Iliescu államfőnek, akinek elpanaszolta, hogy az amerikai Bechtel társaság által építendő autópálya Segesvártól délre eső szakasza veszélyezteti a szász épített örökséget és kultúrát. A trónörökös aggodalma nem véletlen, hiszen a vidék megmentése Károly egyik legfőbb törekvése, az általa finanszírozott Mihai Eminescu Trust Alapítvány évek óta támogatja az erdélyi szász falvak rendbetételét.
Károly a román államelnöknél konkrétan rákérdezett, készült-e hatástanulmány a sztráda megépítésének környezeti és szociális következményeiről. Az államfő később cáfolta, hogy a trónörökös az autópálya nyomvonalának megváltoztatását kérte volna tőle, sőt „19. századi érveknek” nevezte azt a vélekedést, mely szerint egy sztráda megépítése rombolja a természetet. Iliescu azt is hozzátette, a brit királyi család tagjai sokkal elővigyázatosabbak annál, semhogy beleszóljanak egy állam belügyeibe. Azonban a román kormány által tervezett Drakula szórakoztatópark létrehozásának kudarca is azt bizonyítja, a királyi ház igenis hallatja szavát, ha érdekei úgy kívánják. A The Daily Telegraph című brit napilap a napokban arról cikkezett, Károly herceg „nagy harcra” készül a szász falvak érdekében, és megpróbálja elérni, hogy a nyomvonal elkerülje a településeket.
Mindenesetre a Bechtel júliusban nekilát a 2,3 milliárd dolláros összköltségű, Nagyvárad, Kolozsvár, Segesvár és Brassó mellett elhaladó pálya megépítésének, amelyet 2012-re fejeznek be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.