A hónap végére halasztotta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Betonút Rt. és négy sztrádaépítő cég ellen kartellgyanú miatt indított eljárás tárgyalását. Tóth Tihamér, az eljáró versenytanács elnöke a tegnapi zárt tárgyalás után az MTI-nek elmondta: az iratismertetések után a versenytanács további információkat kért be az öt autópálya-építő cégtől.
A GVH azért indított versenyfelügyeleti eljárást a Betonút Rt., a Strabag Rt., a Hídépítő Rt., az Egút Rt. és a Debmút Rt. ellen, mert felmerült a gyanú, hogy a cégek a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által kiírt és 2002 végén zárult nyílt közbeszerzési eljárás során előre elosztották egymás között a négy autópálya-szakasz 128 milliárd forint értékű megbízását. A versenytanács több tíz milliárd forint bírságot is kiszabhat rájuk. Ugyanakkor a pénzbírságnál sokkal súlyosabb elmarasztalás lehet, ha az öt cég a közeljövőben nem indulhat a meghirdetendő autópálya-építési tendereken, mert a GVH-nak joga van ezt is megszabnia. A gyanú szerint az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakaszának építési megbízását elnyerő Hídépítő–Betonútépítő párosa összejátszott a Strabaggal és a francia Colas érdekeltségei közé tartozó Egút Rt.-vel. Az egyezség vélhetően arról szólt, az M7-es és az M70-es beruházására a Strabag adhatja be a legjobb árajánlatot, s arról is, az Egút és a Debmút építheti meg az M3-as Polgár és Görbeháza közötti szakaszát.
Szoboszlai és Kerkez bosszút állhat: személyes ügy nekik a Liverpool rangadója
