Kína: a gazdasági fékek visszavetik az autópiacot

Hírösszefoglaló
2004. 06. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kínában 19 százalékkal csökkentek májusban a személygépkocsi-eladások áprilishoz képest, tükrözve a kormány gazdasági növekedést fékező és olcsó autóvásárlási hiteleket szigorító lépéseinek hatásait. Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az eladás.
Májusban 177 500 autót adtak el a szalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, nevezetesen 2,72 százalékkal márciushoz képest. A múlt hónapban 21 százalékkal több gépkocsit adtak el Kínában, mint 2003 májusában. Áprilisban éves összevetésben 38,2 százalékkal nőttek az eladások, sőt februárban még 76,8 százalékkal.
A Kínában piacvezető német Volkswagen és amerikai General Motors – mely cégek gyártókapacitásuk több mint megduplázását tervezik 2008-ig – menedzsmentje közölte, hogy nem aggasztja őket az eladások lassuló emelkedése. Rámutattak, ha az eladások csak 10 százalékkal emelkednek is 2003-hoz képest, ez akkor is jobb, mint például az Egyesült Államok piaca.
Az ázsiai országban tavaly több mint kétmillió gépjárművet adtak el, csaknem kétszer annyit, mint 2002-ben. A távirati iroda a Reutersra hivatkozva közölte, hogy ágazati körökben az idén az autóeladások 20-30 százalékos emelkedését várják. Az év első öt hónapjában 964 700 autó kelt el a kereskedésekben, 37,7 százalékkal több, mint a tavalyi év első öt hónapjában.
Kínában májusban 215 ezer autót gyártottak, 10,2 százalékkal kevesebbet, mint áprilisban. Ez még így is 30,5 százalékkal több a tavaly májusi produktumnál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.