Kínában 19 százalékkal csökkentek májusban a személygépkocsi-eladások áprilishoz képest, tükrözve a kormány gazdasági növekedést fékező és olcsó autóvásárlási hiteleket szigorító lépéseinek hatásait. Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az eladás.
Májusban 177 500 autót adtak el a szalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, nevezetesen 2,72 százalékkal márciushoz képest. A múlt hónapban 21 százalékkal több gépkocsit adtak el Kínában, mint 2003 májusában. Áprilisban éves összevetésben 38,2 százalékkal nőttek az eladások, sőt februárban még 76,8 százalékkal.
A Kínában piacvezető német Volkswagen és amerikai General Motors – mely cégek gyártókapacitásuk több mint megduplázását tervezik 2008-ig – menedzsmentje közölte, hogy nem aggasztja őket az eladások lassuló emelkedése. Rámutattak, ha az eladások csak 10 százalékkal emelkednek is 2003-hoz képest, ez akkor is jobb, mint például az Egyesült Államok piaca.
Az ázsiai országban tavaly több mint kétmillió gépjárművet adtak el, csaknem kétszer annyit, mint 2002-ben. A távirati iroda a Reutersra hivatkozva közölte, hogy ágazati körökben az idén az autóeladások 20-30 százalékos emelkedését várják. Az év első öt hónapjában 964 700 autó kelt el a kereskedésekben, 37,7 százalékkal több, mint a tavalyi év első öt hónapjában.
Kínában májusban 215 ezer autót gyártottak, 10,2 százalékkal kevesebbet, mint áprilisban. Ez még így is 30,5 százalékkal több a tavaly májusi produktumnál.
Korábban emberrablási ügybe is belekeveredett a hazánkban elfogott ukrán férfi, akit kémkedéssel gyanúsítanak
