Az MG Rover brit autógyár stratégiai partnerségről szóló megállapodást írt alá a legnagyobb kínai autógyárral, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel abban a reményben, hogy ez biztonságos jövőt biztosít számára. A Rover korábban komolyan mérlegelte, hogy a varsói Daewoo FSO-ba fektet be – írta a PAP lengyel hírügynökség. A Rover tulajdonosa, a Phoenix Venture Holdings nyilatkozatot adott ki, amely szerint a kínai partnerrel aláírt megállapodás lehetővé teszi új modellek fejlesztésének finanszírozását és az MG, illetve Rover márkák bevezetését a világpiacon. A kínai hatóságoknak még hivatalosan jóvá kell hagyniuk a megállapodást. A Rover a kínai tárgyalásokkal párhuzamosan a lengyel kormánnyal is megbeszéléseket folytatott a varsói Daewoo FSO autógyárban eszközlendő esetleges befektetésről, bár bizonyos ideje nyilvánvalóvá vált, hogy Kínát választja. A Rover korábban azt fontolgatta, hogy a Daewoo FSO-ban szerelnék össze az angliai gyártásból kivont 45-ös luxusmodellt. A gépkocsikat közép-európai piacokon értékesítették volna. A tervezett befektetés értékét 125 millió dollárra becsülték.
Korábban Magyarország is szóba került mint lehetséges Rover-gyártóbázis, akkor Tatabánya közelében létesült volna a telephely. Szakértők szerint a Rover kínai megjelenése nagyban összefügg a korábbi tulajdonos BMW délkelet-ázsiai terjeszkedési terveivel és a nagy riválisok kínai megjelenésével.

Valóra vált minden szülő rémálma Békéscsabán