Láthatatlan kampány Amerikában

Hunyor Erna
2004. 06. 19. 20:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Látványos reprezentációval jelentette be a Magyar Turizmus (MT) Rt. azt a hírt, hogy Tony Curtis magyar származású amerikai színész lesz a főszereplője az Amerikában vetítendő, hazánkat népszerűsítő reklámfilmnek. Eredetileg márciusra tervezték a film premierjét, ám erre csak május végén került sor. A reklámfilmek költségvetését maximum tízmillió forintban szabták meg, Tony Curtis ingyen vállalta a munkát. Ugyanakkor a Magyar Rádió reggeli Krónikájában megszólaltattak számos amerikai állampolgárt, és néhány ottani tévétársaságot is, például a CNN-t, amelyek közül senki sem hallott a reklámfilmről.
Már nem vetítik Amerikában a hazánkat népszerűsítő 30 másodperces reklámfilmet – ismerte el lapunknak Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója. Mint mondta: ma már azért nem vetítik, mert nem hosszabbították meg a film vetítését, ami összesen két hétig – május végétől június elejéig – futott. A vezérigazgató szavai szerint a Budapest-filmet tíz csatornán – Bravo, CNBC, Travel Channel, Discovery, History, MSNBC, Fox News, CNN, A&E, Food Network –, kilenc állam húsz városában 1444 alkalommal sugározták. Galla közölte: az MT Rt. New York-i külképviseletének médiavásárló partnere a célközönség optimális elérésének elsődleges szempontját szem előtt tartva tett javaslatot azokra a kábelcsatornákra, amelyek leginkább lefedik azokat a területeket, ahol a célközönség – azok az 50 év feletti férfiak és nők, akik Amerikán kívüli utazást tettek az elmúlt három évben – koncentrálódik. Stratégiájuk a kulcscsatornák – mint CNN és CNBC – felhasználása volt a vásárlás helyi kábelhálózatokon keresztül történő támogatásával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.