A budapesti kettes metró felújításának negyedik napján romokban hevert a Blaha Lujza téri állomás: a mozgólépcső és a peron régi burkolatát már teljes egészében leszedték. Az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok, a burkolatcserével egy időben az elöregedett síneket is kicserélik, és elvégzik a szigetelés korszerűsítését – mondta tegnap helyszíni tájékoztatóján Molnár Gábor, a beruházás főmérnöke. Egy műszakban 150-en dolgoznak a megállóhely rekonstrukcióján. A vasbeton falakat légkalapáccsal lebontják, hogy az új tartószerkezetet már beljebb húzhassák fel, ugyanis szélesebb lesz a peron területe. A födémet is megmagasítják, így a belső terek tágasabbak, levegősebbek lesznek a korábbinál. Az alagút munkába vett szakaszán vágányépítés, az áramellátó rendszer átalakítása és a gépészeti berendezések modernizálása folyik. A felújítás után megváltozik a Blaha Lujza téri állomás arculata: a világosszürke lesz a hangsúlyos szín, a reklámokat és a kiegészítő díszítőelemeket pirosra tervezik.
A metróépítkezés forgalmi változásaitól függetlenül hatalmas közlekedési káosz keletkezett tegnap délelőtt a fővárosban. A Rákóczi út és a Csokonai utca kereszteződésében egy betegeket szállító mentőautóba hátulról beleszaladt egy kisteherautó. A mentőben egy 35 éves asszony gerincsérülést szenvedett. Majdnem ugyanebben az időpontban a Thököly út és a Stefánia út találkozásánál összeütközött a 7-es busszal egy kamion. Itt négyen könnyebben megsérültek. A két baleset miatt szinte teljesen megbénult a körúti forgalom. Ugyancsak nagy volt a torlódás az M0-s körgyűrűn, ahol tegnap egy karambolt követően műtrágya borult az úttestre.
Peszkov: Kijev és a Nyugat elutasítja a diplomáciai megoldást
