A Magyarország nyugat-európai irányú vízi úti export-import forgalmának hatvan százalékát lebonyolító német tulajdonú DDSG-Cargo érdekelt a Mahart Duna Cargo Kft. megvásárlásában, a tőkeemelésében, illetve a dunai áruszállító forgalom fejlesztésében – közölték tegnap a cég vezetői. Mint ismert, az ÁPV Rt. a részekre bontott Mahart Rt.-ből elsőként a folyami áruszállítást végző Duna Cargo Kft. eladását hirdette meg, amelyre szakmai pályázók adhattak ajánlatokat. A privatizációs szervezet a vételáron túlmenően 7,2 millió euró értékű tőkeemelést írt elő a pályázati feltételek között, így elsősorban nemzetközi hajózási és szállítmányozó társaságok esélyesek a tenderen. Herbert Petschnig, a DDSG-Cargo vezérigazgatója közölte: a két társaság hajóparkjának műszaki adottságai jelenleg nagyon eltérőek. Kérdésünkre válaszolva a DDSG Cargo illetékesei elmondták: a tulajdonosváltás a Mahart Cargo 275 fős dolgozói állományának harminc százalékát érintené, főként a külföldi képviseleteket építenék le.
Somlóvári László, a Mahart Rt. vezérigazgatója elmondta: jó lenne, ha a 109 éves magyar hajózás magyar tulajdonban maradhatna. A hajózásban jártas szakemberek úgy értékelik, hogy hozzá lehetne segíteni a magyar vállalkozókat a folyami áruszállítás megtartásához. Ez jelentené a flotta és a szakemberállomány biztos megtartását, az ágazat pedig külkereskedelmünk szempontjából meghatározó.

Magyar Péternek Lázár János adta meg a kegyelemdöfést