Még 1999-ben hozott rendeletet a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy Budapesten taxiállomásokat kell kijelölni az áldatlan állapotok megszüntetésére. Miután a drosztok létrehozásával megbízott Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. hosszú tárgyalások és alkudozás után megállapodott a kiszemelt közterületek tulajdonosaival, elkezdték kiépíteni a megállóhelyeket. Eddig 257 drosztot jelöltek ki, amelyeken ezerkétszáz taxis vehet fel utasokat. Csakhogy ez vajmi kevés, mert némely nézetek szerint hat-hétezer személyfuvarozó dolgozik Budapesten. Bár a közlekedés-felügyelet adatai csak 5840 kiadott engedélyt mutatnak, sokan úgy vélik: ennek a fele is elég lenne. Ráadásul a rendelet értelmében megbírságolható az a taxis, aki szabad jelzést használva nem a kijelölt droszton várakozik. Ez volt az egyik ok, amiért a fuvarosok haladékot és több férőhelyet kértek a hatóságoktól. A másik pedig, hogy a drosztok egy része félreeső területen van, viszont a forgalmasabb helyekért tülekednek a taxisok. Épp félidejénél tart a halasztás, július elejéig még biztosan békén hagyják a droszton kívül várakozókat. De mi lesz azután?
– Önmagában a droszthálózat nem old meg semmit – szögezte le Hérai László, a kht. igazgatója. – Ezért a május végén aláírt megállapodástervezetbe nemcsak az újabb ötszáz férőhely létrehozását, hanem a létszámkorlátozást, sőt a tarifák felülvizsgálatát és az ellenőrzést is belevettük. Jövő héten járjuk be a javasolt helyszíneket a rendőrség, a tűzoltóság, a taxitársaságok és az adott terület tulajdonosának képviselőivel. Egyelőre az V. kerületi önkormányzattal és a Ferihegyi repülőtéren működő Airport Kft.-vel nem tudtunk megállapodni a mindenki által használható állomások létrehozásáról.
– Nem pihenő kell a taxisoknak, hanem olyan hely, ahonnan dolgozni tudnak – véli Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke. – Ezért jobb megoldás lenne, ha a fuvarozócégek maguk jelölhetnék ki a saját drosztjaikat, és nem ott állhatnának meg, ahol a parkolási cégek vagy az önkormányzatok megengedik. Mára már lecsengtek a helyekért folyó háborúk, ugyanis mindenki tudja, hol várakozhat és hol nem. Akkor valóban rendeződhetne a taxisok sorsa, ha megállapodástervezetbe foglalt négy alapkérdésről döntenének, vagy egy átfogó taxistörvény születne. De addig marad a régi helyzet.

Bicikliző tolvaj akart kirabolni egy idős férfit Cegléden–videó