Újabb taxisdrosztok épülnek

Jóllehet ötéves az erről szóló közgyűlési határozat, és már épülnek az új taxiállomások, még mindig maradtak nyitott kérdések a budapesti drosztok körül. Pedig nemrég megállapodást írtak alá a fuvarosok képviselői, a fővárosi önkormányzat és az iparkamara illetékesei arról, hogy a meglévőkön túl újabb megállóhelyeket jelölnek ki a jövő heti helyszínbejárások után. A döntéshozók bizakodóak, a taxisok bizonytalanok.

Sellei Andor
2004. 06. 05. 17:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még 1999-ben hozott rendeletet a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy Budapesten taxiállomásokat kell kijelölni az áldatlan állapotok megszüntetésére. Miután a drosztok létrehozásával megbízott Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. hosszú tárgyalások és alkudozás után megállapodott a kiszemelt közterületek tulajdonosaival, elkezdték kiépíteni a megállóhelyeket. Eddig 257 drosztot jelöltek ki, amelyeken ezerkétszáz taxis vehet fel utasokat. Csakhogy ez vajmi kevés, mert némely nézetek szerint hat-hétezer személyfuvarozó dolgozik Budapesten. Bár a közlekedés-felügyelet adatai csak 5840 kiadott engedélyt mutatnak, sokan úgy vélik: ennek a fele is elég lenne. Ráadásul a rendelet értelmében megbírságolható az a taxis, aki szabad jelzést használva nem a kijelölt droszton várakozik. Ez volt az egyik ok, amiért a fuvarosok haladékot és több férőhelyet kértek a hatóságoktól. A másik pedig, hogy a drosztok egy része félreeső területen van, viszont a forgalmasabb helyekért tülekednek a taxisok. Épp félidejénél tart a halasztás, július elejéig még biztosan békén hagyják a droszton kívül várakozókat. De mi lesz azután?
– Önmagában a droszthálózat nem old meg semmit – szögezte le Hérai László, a kht. igazgatója. – Ezért a május végén aláírt megállapodástervezetbe nemcsak az újabb ötszáz férőhely létrehozását, hanem a létszámkorlátozást, sőt a tarifák felülvizsgálatát és az ellenőrzést is belevettük. Jövő héten járjuk be a javasolt helyszíneket a rendőrség, a tűzoltóság, a taxitársaságok és az adott terület tulajdonosának képviselőivel. Egyelőre az V. kerületi önkormányzattal és a Ferihegyi repülőtéren működő Airport Kft.-vel nem tudtunk megállapodni a mindenki által használható állomások létrehozásáról.
– Nem pihenő kell a taxisoknak, hanem olyan hely, ahonnan dolgozni tudnak – véli Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke. – Ezért jobb megoldás lenne, ha a fuvarozócégek maguk jelölhetnék ki a saját drosztjaikat, és nem ott állhatnának meg, ahol a parkolási cégek vagy az önkormányzatok megengedik. Mára már lecsengtek a helyekért folyó háborúk, ugyanis mindenki tudja, hol várakozhat és hol nem. Akkor valóban rendeződhetne a taxisok sorsa, ha megállapodástervezetbe foglalt négy alapkérdésről döntenének, vagy egy átfogó taxistörvény születne. De addig marad a régi helyzet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.