Megtette végső ajánlatát a Siemens az új nagykörúti villamosokra – jelentette be tegnap a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vezérigazgatója. Aba Botond az ajánlat tartalmáról semmit nem mondott, csupán azt közölte: az értékeléssel várhatóan keddre végeznek a korábbi pályázati szempontok alapján.
A Magyar Nemzet úgy tudja: a tárgyalásokon a BKV elsősorban az árat kívánta csökkenteni. A közlekedési vállalat azt szerette volna elérni, hogy a Siemens annál kevesebbet kérjen a szerelvényekért, amennyivel azok súlya növekszik az alumíniumváz acélra cserélése miatt. Információink szerint a német cég több száz millió forintot is hajlandó engedni az árból a szerződés fenntartása érdekében.
Mint ismeretes, a Siemens az év elején nyerte meg a nagykörúti villamostendert, amelyet korábban többen korrupciógyanúsnak neveztek, mert már hónapokkal a döntés előtt tudni vélték, hogy a német cég lesz a végső győztes. A Siemens ajánlata volt a legdrágább a három pályázó közül. Később kiderült, hogy a Siemens által gyártott, hasonló típusú villamosok szerkezeti hibásak, így több európai városból vissza kellett hívni a szerelvényeket. A BKV ekkor kezdett tárgyalásokat a gyártóval. Az már biztosnak látszik, hogy a Siemens megegyezés esetén sem a pályázatban megígért alumíniumvázas szerelvényt szállítja Budapestre, hanem egy acélvázas kocsit.
Szálka Miklós, a BKV felügyelőbizottságának tagja úgy véli, éppen ezért kellene új tendert kiírni. Mint tegnap lapunknak elmondta, a Siemens egyebek mellett a referenciák miatt nyerte meg korábban a pályázatot. A most ajánlott alacsonypadlós, ám acélvázas szerelvényből azonban még egyetlen darabot sem gyártottak.

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról