Ausztria második legnagyobb építőipari vállalata, a Porr AG az M6-os autópálya építése és üzemeltetése mellett pályázik a budapesti 4-es metróra, a csepeli szennyvíztisztító, valamint a győri Audi-gyár bővítésének kivitelezésére – mondta tegnap Budapesten Horst Pöchhacker vezérigazgató. A Porr összforgalmának mindössze 0,7 százalékát teszik ki a magyarországi beruházások, s az európai uniós csatlakozással együtt járó beruházások arra ösztönzik az osztrák vállalatot, hogy megerősítse pozícióit. A Porr célja, hogy öt éven belül a magyar építőipar öt vezető cége közé tartozzon – közölte Pöchhacker. Mint ismert, az M6-os koncessziós pályázat második fordulójába – másik két konzorcium mellett – az M6 Duna Autópálya Konzorcium tagjaként jutott az osztrák vállalat. A gazdasági és közlekedési tárca eredeti terveiben június végi eredményhirdetés szerepelt, ám a 350–400 millió euró értékű projektről vélhetően csak a jövő hónapban döntenek. Az Érd– Dunaújváros közötti 57 kilométer hosszú szakasz magántőkéből épül, az autópályát 22 évig koncessziós formában üzemeltetik, ezért az állam évente rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak.
A Kiskunfélegyháza és Szeged közötti M5-ös autópálya kilométerenként 1,7 milliárd forintért épül, amely a magyar autópályák építési költségeit figyelembe véve nem drága – mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Kiskunfélegyházán. A miniszter ismertette, hogy a 45,4 kilométer hosszú szakasznak 374 millió euró – 94,6 milliárd forint – a költsége a kockázati tartalékokkal együtt.
Brüsszel rossz megállapodást kötött, érkeznek az európai bírálatok
