Megkapta a jogerős vasúthatósági engedélyt a 4-es metró, ezért a Fővárosi Közgyűlésnek lehetőleg még júliusban rendkívüli ülést kell tartania – közölte Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes. A testületnek ugyanis el kell fogadnia a beruházás engedélyokiratát, mert csak ennek megléte esetén írhatók ki a tenderek.
Vajda elmondta: a szabadságon lévő főpolgármestert helyettesítve, a jövő héten egyeztet a frakciókkal, hogy mihamarabb összehívhassák az ülést. Tudatta azt is: ha még júliusban összeül a közgyűlés, akkor a nyár végén és az ősz elején kiírhatják a tendereket, így Budapesten jövőre megkezdődhet a kivitelezés, és tartható a 2008-as befejezési határidő. A frakciók támogatják a júliusi rendkívüli közgyűlést, ám kérdéses, hogy a nyári szabadságok közepette biztosítani lehet-e a határozatképességet.
Lukács András, a vasúthatósági engedélyt megfellebbező Levegő Munkacsoport vezetője érthetetlennek nevezte, hogy a főváros miért nem tesz eleget a civilek kéréseinek. Mint mondta, ha valóban elképzelhetetlen, hogy épületek sülylyedjenek meg az építkezés környékén, akkor az önkormányzat kockázatmentesen hozhatná létre azt a garanciaalapot, amelyet a VII. kerületi civil szervezetek és társasházak kértek. Lukács szerint a jelenlegi tervek alapján komoly közlekedési problémákat is okozhat a metróberuházás. Példaként az Etele téri végállomást említette. Mint mondta, ennek a megállónak nem lesz közvetlen kapcsolata a különböző buszjáratokkal, amelyek végállomását az őrmezei lakótelepen akarják elhelyezni. – Ez azt jelenti, hogy ott senki nem száll át majd a metróra, hanem autóval és busszal utazik tovább a város belsejébe – mutatott rá. Hozzátette: a buszvégállomás tervezett helyén most zöld terület és egy sportpálya található, amelyek megszüntetésével a környéken élő tízezer ember életminőségét rontják.
magyarorszag-segitseg-ukrajna-gaz
