Nincs jobb megoldás a vasúti szállításnál az építőanyag célba juttatásához, habár ez drágább, mintha közvetlenül a bányából vinnék a keverőüzembe az útépítéshez szükséges anyagot – mondta Dunai György, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója.
– Kímélni szeretnénk a nagy forgalmú dél-balatoni utakat, ezért döntöttünk az M7-es építéséhez szükséges anyag vasúti szállítása mellett. Ez zajjal jár, de nincs jobb megoldás – reagált Dunai György a lapunkban megjelent tegnapi írásra, amely szerint a vasútállomás közelében lakó bogláriak már két hónapja szenvednek az M7-eshez érkező építőanyag rakodásának zajától. – Olcsóbb lenne, ha a kavicsbányákból közúton jutna el az építőanyag a keverőüzembe, ám az a vasútnál is nagyobb zajjal, porral s a régi 7-es utat megbénító forgalommal járna. Ami pedig az építés szüneteltetésére vonatkozó felvetést illeti, tudni kell: ha az építők mondjuk két hónapra leállnának, az jóval több mint két hónapos határidőcsúszást eredményezne. Nem beszélve az inflációból adódó többletköltségről. Mert minél később vásároljuk meg az építőanyagot, annál többe kerül – érvelt Dunai.
Ukránbarát és bevándorláspárti paktumot kötött az Európai Néppárt és a baloldal – Magyar Péter és a Tisza Párt is jóváhagyta a megállapodást