Még egy 1999-ben hozott fővárosi rendelet arra kötelezi a budapesti taxisokat, hogy kijelölt drosztokon várakozzanak. Ugyanakkor április elsejétől 17 ezer forintos éves használati díjat szabtak ki a fuvarosokra. Először azonban meg kellett építeni a taxiállomásokat. Az erre a feladatra életre hívott kht. májusra 257 droszton ezerkétszáz férőhelyet hozott létre, viszont Budapesten körülbelül ötször ennyi személyszállító próbálkozik a boldogulással. Ezért a taxisszakszervezetek és a hatóságok képviselői hosszú tárgyalásokba kezdtek. A legutóbbi ilyen egyeztetés június 29-én volt; a fuvarosok még több helyet kértek, és szóba jött a tarifa- és létszámlimit is. Ma már négyszázzal több a várakozásra kijelölt terület, de úgy látszik, még ez sem elég. Ráadásul július elsején lejárt az a két hónapos türelmi idő, amit a rendelet betartására kaptak a taxisok. Mostantól már bírságolhatók a kijelölt területen kívül szabad jelzéssel utasra várók.
– A legutóbbi tárgyaláson további férőhelyek létesítéséről döntöttünk. Közben már befolyt a kiszabott drosztdíj 40-45 százaléka, csaknem 45 millió forint – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Hérai László, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. igazgatója. – Úgy látszik, a taxisok többsége elfogadja ezt a helyzetet. Két neuralgikus pont azonban még mindig maradt: az egyik a Belváros, a másik pedig a Ferihegy. Az V. kerület a drosztokra szánt területekért cserébe fővárosi ingatlanokat kér, a repülőtéren pedig egyetlen társaság birtokolja a taxisférőhelyeket. Az Airport Rt. új vezetőivel az eredeti drosztrendelet kiegészítéséről tárgyalunk majd.
Arra a kérdésre, hogy a határidő lejártával büntetik-e a taxiállomáson kívül várakozó fuvarozókat a kht. által fizetett közterületesek, Hérai László azt mondta: egyelőre azokat a magánautósokat bírságolják, akik a már kiépített drosztokon parkolnak.
Facebook, Apple, Amazone – elhagyhatják Európát Brüsszel miatt?
