Csak a drosztokon állhatnak a taxik

Lejárt a két hónapos haladék, amit a budapesti taxisok július elsejéig kaptak a főváros önkormányzatától. Ezután a hatályban lévő rendelet alapján büntethetők lennének a fuvarozók, ha nem a kijelölt taxiállomáson várakoznak világító szabad jelzéssel. Egyelőre azonban mindez továbbra is elmélet marad. Viszont mostantól a drosztot elfoglaló magánautósokat bírságolják szigorúbban a közterületesek.

Sellei Andor
2004. 07. 05. 20:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még egy 1999-ben hozott fővárosi rendelet arra kötelezi a budapesti taxisokat, hogy kijelölt drosztokon várakozzanak. Ugyanakkor április elsejétől 17 ezer forintos éves használati díjat szabtak ki a fuvarosokra. Először azonban meg kellett építeni a taxiállomásokat. Az erre a feladatra életre hívott kht. májusra 257 droszton ezerkétszáz férőhelyet hozott létre, viszont Budapesten körülbelül ötször ennyi személyszállító próbálkozik a boldogulással. Ezért a taxisszakszervezetek és a hatóságok képviselői hosszú tárgyalásokba kezdtek. A legutóbbi ilyen egyeztetés június 29-én volt; a fuvarosok még több helyet kértek, és szóba jött a tarifa- és létszámlimit is. Ma már négyszázzal több a várakozásra kijelölt terület, de úgy látszik, még ez sem elég. Ráadásul július elsején lejárt az a két hónapos türelmi idő, amit a rendelet betartására kaptak a taxisok. Mostantól már bírságolhatók a kijelölt területen kívül szabad jelzéssel utasra várók.
– A legutóbbi tárgyaláson további férőhelyek létesítéséről döntöttünk. Közben már befolyt a kiszabott drosztdíj 40-45 százaléka, csaknem 45 millió forint – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Hérai László, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. igazgatója. – Úgy látszik, a taxisok többsége elfogadja ezt a helyzetet. Két neuralgikus pont azonban még mindig maradt: az egyik a Belváros, a másik pedig a Ferihegy. Az V. kerület a drosztokra szánt területekért cserébe fővárosi ingatlanokat kér, a repülőtéren pedig egyetlen társaság birtokolja a taxisférőhelyeket. Az Airport Rt. új vezetőivel az eredeti drosztrendelet kiegészítéséről tárgyalunk majd.
Arra a kérdésre, hogy a határidő lejártával büntetik-e a taxiállomáson kívül várakozó fuvarozókat a kht. által fizetett közterületesek, Hérai László azt mondta: egyelőre azokat a magánautósokat bírságolják, akik a már kiépített drosztokon parkolnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.