Két éve egyetlen kilométernyi önálló kerékpárút sem épült Budapesten; a már meglévő mintegy 140 kilométernyi szakasz is egyre rosszabb állapotban van. Pozitív változás egyedül a környező hegyekben történt, igaz, ez sem a főváros, hanem a Pilisi Parkerdő Gazdaság, a Duna-Ipoly Nemzeti Park és a civil kerékpáros szervezetek érdeme: egy idén aláírt megállapodás szerint ugyanis az erdőkben olyan útvonalakat jelöltek ki, amelyeket májustól augusztus végégig hétvégenként és munkaszüneti napokon szabadon használhatnak az erdőkből korábban hivatalosan kitiltott kerekezők. Az úthálózat kijelölésével és az addigi törvénytelen kerékpáros-közlekedés legalizálásával egyszersmind számos olyan konfliktus is megoldódott, amely korábban jellemezte az erdőt fenntartó társaság, a gyalogtúrázók, illetve a biciklisek együttélését, a főpolgármester azonban a környezetvédelemre hivatkozva tovább tiltana. Azt szeretné elérni, hogy a jövőben kerékpárral ne lehessen felszállni a fogaskerekű vasútra.
– Azt fogom javasolni a közgyűlésnek, hogy tiltsuk meg – sajnos, meg kell ezt tennünk – a kerékpárok szállítását, éspedig azért, mert a kerékpárosok tönkreteszik az erdőt. Én kirándulási célokból használom ezt az erdőt, sok tízezer budapesti nyugdíjassal és más budapestiekkel együtt, mások nem – jelentette ki Demszky Gábor az egyik televíziós csatornán, majd szándékát több fórumon is megerősítette.
Érvei szerint a hegyi kerékpárosok kijárják a füvet, letördelik az ágakat, megváltoztatják a környezetet és balesetveszélybe sodorják a gyalogos túrázókat. A kerékpárosok ennek pont az ellenkezőjét gondolják.
– Nyílt levélben kértük meg a főpolgármester urat arra, hogy gondolja át a szándékát, és tiltások helyett inkább legyen partner a kerékpáros-szervezetek azon erőfeszítésében, hogy Budapest lakóinak az egészségét szolgáló szabadidős kerékpározás terepei inkább szaporodjanak, a meglévők pedig színvonalasak maradjanak, az odajutási lehetőségekkel együtt – mondta el érdeklődésünkre Balogh Gábor, a Magyar Kerékpárosklub vezetője. A szervezet álláspontja szerint a fogaskerekűn utazó kerékpárosok zöme környezet- és természetbarát, ezért indokolatlan lenne őket kollektív büntetéssel sújtani, ráadásul sok helybeli is használja munkába járáshoz a fogaskerekű-bicikli kombinált utazási formát.
A kerékpárosok tiltások helyett több kijelölt utat szeretnének, és abban bíznak, hogy az augusztusra beharangozott tömegközlekedési kerekasztal-beszélgetésen az ő képviselőik is elmondhatják álláspontjukat. Erre az ígéretek szerint lesz mód, de a főpolgármester ötlete valószínűleg e nélkül is megbukik. Gy. Németh Erzsébet, a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciójának vezetője már jelezte, hogy nem fogják megszavazni Demszky előterjesztését.

Gyöngyösi parasztlázadás: a rendőrség vetett véget a kaszákkal vívott ütközetnek