Eladják a folyami áruszállítást

Értesüléseink szerint a jövő héten dönt az ÁPV Rt. igazgatósága, hogy ki vásárolhatja meg az egyelőre állami tulajdonban levő Mahart Duna Cargo Kft.-t. A pályázaton kiesett a Dunaferr, a legesélyesebb befutó az ajánlott vételár alapján a német tulajdonú, de osztrák vezetés alatt álló DDSG Cargo.

Putsay Gábor
2004. 07. 16. 16:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Német és osztrák kézbe kerülhet a magyar dunai áruszállítás, a Mahart Duna Cargo Kft. eladására kiírt pályázaton a DDSG Cargo lehet a befutó, a cég ajánlotta ugyanis a legmagasabb vételárat – értesültünk róla. Az ÁPV Rt. tulajdonában levő Mahart májusban hirdetett pályázatot a Duna Cargo értékesítésére, amelyre magyar és külföldi szakmai befektetők, hajózási és szállítmányozási cégek adtak ajánlatot. Az ÁPV értesüléseink szerint a jövő héten dönt arról, hogy melyik cég vásárolhatja meg a Mahart Duna Cargót.
A Mahart eladására egyébként egy tavalyi kormányhatározat hatalmazta fel az ÁPV-t, amely szerint a hajózási társaság száz százalékát értékesíteni kell. Az egyik utódcég éppen a Mahart Duna Cargo Kft.
A hazai jelentkezők közül a Waberer’s csoport még a pályázat elején visszalépett, a Dunaferr Rt. új tulajdonosainak ajánlatát viszont nem tartotta megfelelőnek az ÁPV Rt., ugyanígy kifogások merültek fel a Masped ajánlatával, amely a Plimsollal együtt pályázott. A DDSG Cargo mellett egy bajor hajózási vállalat is indult a tenderen, előbbi négymillió eurós ajánlatát viszont nem utasította el az ÁPV, a német–osztrák cég ezen felül 7,2 millió euróval emeli meg a Mahart Duna Cargo alaptőkéjét.
Bár a Mahart hajói jelentős felújításra szorulnak, a Duna hazai szakaszán ezek a hajók alkalmasak leginkább az áruszállításra. Bármelyik cég legyen a nyertes a pályázaton, a hajóparkok műszaki adottságai nagyon eltérők, a külföldi pályázók elsősorban a Duna–Majna–Rajna vízi útra alkalmas eszközparkkal rendelkeznek, így a magyar piac megtartásához mindenképpen szükség lesz a Mahart-hajókra. A Duna Cargo jelenleg 275 munkavállalót foglalkoztat, a privatizáció miatt a létszám 30 százalékát bocsáthatják el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.