Német és osztrák kézbe kerülhet a magyar dunai áruszállítás, a Mahart Duna Cargo Kft. eladására kiírt pályázaton a DDSG Cargo lehet a befutó, a cég ajánlotta ugyanis a legmagasabb vételárat – értesültünk róla. Az ÁPV Rt. tulajdonában levő Mahart májusban hirdetett pályázatot a Duna Cargo értékesítésére, amelyre magyar és külföldi szakmai befektetők, hajózási és szállítmányozási cégek adtak ajánlatot. Az ÁPV értesüléseink szerint a jövő héten dönt arról, hogy melyik cég vásárolhatja meg a Mahart Duna Cargót.
A Mahart eladására egyébként egy tavalyi kormányhatározat hatalmazta fel az ÁPV-t, amely szerint a hajózási társaság száz százalékát értékesíteni kell. Az egyik utódcég éppen a Mahart Duna Cargo Kft.
A hazai jelentkezők közül a Waberer’s csoport még a pályázat elején visszalépett, a Dunaferr Rt. új tulajdonosainak ajánlatát viszont nem tartotta megfelelőnek az ÁPV Rt., ugyanígy kifogások merültek fel a Masped ajánlatával, amely a Plimsollal együtt pályázott. A DDSG Cargo mellett egy bajor hajózási vállalat is indult a tenderen, előbbi négymillió eurós ajánlatát viszont nem utasította el az ÁPV, a német–osztrák cég ezen felül 7,2 millió euróval emeli meg a Mahart Duna Cargo alaptőkéjét.
Bár a Mahart hajói jelentős felújításra szorulnak, a Duna hazai szakaszán ezek a hajók alkalmasak leginkább az áruszállításra. Bármelyik cég legyen a nyertes a pályázaton, a hajóparkok műszaki adottságai nagyon eltérők, a külföldi pályázók elsősorban a Duna–Majna–Rajna vízi útra alkalmas eszközparkkal rendelkeznek, így a magyar piac megtartásához mindenképpen szükség lesz a Mahart-hajókra. A Duna Cargo jelenleg 275 munkavállalót foglalkoztat, a privatizáció miatt a létszám 30 százalékát bocsáthatják el.

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt