Elavult pályán száguldott a vonat

A legfrissebb adatok szerint harminchat halálos áldozata van a törökországi vasúti szerencsétlenségnek, a sebesültek számáról továbbra is ellentmondók a hírek. A csütörtöki katasztrófát több szakember szerint az okozta, hogy a másfél hónapja forgalomba állított szupergyors vonat elöregedett vasúti pályán közlekedett.

MN-összeállítás
2004. 07. 24. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első híradásokkal ellentétben, amelyek szerint több mint száz ember halt meg, amikor csütörtökön este Pamukova közelében kisiklott az Isztambulból Ankarába tartó gyorsvonat, a katasztrófa végső mérlege harminchat halálos áldozat – adta hírül az AP. A sebesültek számáról a katasztrófáról beszámoló hírügynökségek még mindig egymástól eltérő tájékoztatást kapnak, a CNN legkevesebb harminc, az AP hatvan sérültről tud.
A BBC tudósítása szerint csütörtökön még késő éjszaka is túlélőket kerestek a mentőcsapatok a bokros, köves terepen, ahol mindenfelé emberi testrészek hevertek.
A modern, nagy sebességű vonatot, amely a korábbi nyolc helyett öt óra alatt tette meg az Isztambul és Ankara közötti utat, június elején ünnepélyes külsőségek között adta át a forgalomnak Tyyap Erdogan miniszterelnök, s aligha gondolta bárki, hogy alig másfél hónap múlva bekövetkezik a Törökországban példátlanul súlyos baleset. Tegnap azonban már egymást érték a vasúti mérnökök sietős nyilatkozatai, amelyek szerint ők figyelmeztették a kormányt, az elavult infrastruktúra nem alkalmas a szupergyors vonat céljaira, előbb tehát a vasúti pályát kellene korszerűsíteni.
A Daily Hurriet című török újság egyenesen sorozatgyilkossággal vádolja a kormányt, s felteszi a kérdést: a hivatalában maradhat-e ezek után Binali Yildirim közlekedési miniszter.
A szerelvény az első feltevések szerint azért siklott ki, mert túl gyorsan haladt a rozoga sínpályán. A vasúti társaság képviselői ezt tagadják. Szerintük a vonat már jóval a katasztrófa helyszíne előtt, Mekecénél lassítani kezdett, mert ott a vágányok nem tűrik el a 150 kilométeres sebességet, és közepes tempóban haladt tovább. Ám több utas állította: mindvégig száguldott a vonat, s olyan erősen rázkódott, hogy jobbra-balra dülöngéltek az emberek. Egyikük azt is elmondta az AP-nek: öt perccel a szerencsétlenség előtt a mosdóban járt, ahol vetett egy pillantást a kifüggesztett sebességmérőre, s az 135 kilométeres sebességet mutatott.
A rendőrség név nélkül nyilatkozó alkalmazottja közölte: a vonatvezetőt őrizetbe vették.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.