Összesen 7,43 milliárd forintos bírsággal sújtotta tegnap a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a Betonút Rt.-t és másik négy sztrádaépítő céget. A versenykorlátozó megállapodás – kartell – gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárásban bebizonyosodott, hogy az érintett öt útépítő társaság – a Strabag Rt., a Betonút Rt., a Hídépítő Rt., az Egút Rt. és a Debmút Rt. – versenykorlátozó módon felosztották egymás között a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által 2002 végén zárult nyílt közbeszerzési eljárás során négy autópálya-szakaszra kiírt, 128 milliárd forint értékű megbízást.
Tóth Tihamér, a versenytanács elnöke elmondta: a vállalatok nem egymással vetélkedő versenytársként, hanem érdekegyezséget kötő kartellként vettek részt a pályázatokon. Mindezt figyelembe véve a GVH a Strabag Rt.-nek 2,468 milliárd forint, a Betonút Rt.-nek 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-nek 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-nek és a Debmút Rt.-nek 496-496 millió forintos bírságot rótt ki.
Nem fogadták el az ellenzéki képviselők az M5-ös autópályával foglalkozó országgyűlési bizottság tegnapi ülésén Lotz Károlynak, a Horn-kormány közlekedési miniszterének azt az érvelését, hogy az 1994 tavaszán aláírt koncessziós szerződést 1995 decemberében a következő kormánynak célszerű volt fenntartania.

Luxusnyaraló csak milliárdosoknak? – Így szálltak el az árak a Balatonnál