Elképzelhető, hogy Londonban és Párizsban kitiltják, de legalábbis korlátozzák a terepjárók használatát a belvárosban a környezetvédők javaslatára. Ezek az autók ugyanis sokkal több üzemanyagot fogyasztanak, tehát sokkal nagyobb mértékben szennyezik a környezetet, mint más, kisebb kocsik. A forgalomban lévő, 18 legtöbb szén-dioxidot termelő autótípusból 14 terepjáró. A gallytörő ráccsal is felszerelt modellek ráadásul több és súlyosabb baleseteket okoznak, mint más járművek. London polgármestere, Ken Livingstone egyenesen komplett idiótáknak, nem beszámíthatóknak nevezte azokat, akik a városban terepjáróval közlekednek. Párizsi kollégája, Bertrand Delanoe pedig halálgépeknek titulálta a járműveket. Livingstone szerint a városban használt dzsip csak státusszimbólum, tehát semmi keresnivalója a még mindig zsúfolt belvárosi forgalomban. (Londonban az utóbbi években hathatós intézkedéseket tettek a belvárosi forgalom mérséklésére.)
A francia kormány azt tervezi, hogy a vásárláskor fizetendő környezetvédelmi adóval terheli meg a dzsipeket, amelynek mértéke elérheti a 3200 eurót, azaz a 800 ezer forintot is. Párizs önkormányzata pedig egy általános közlekedésfejlesztési terv részeként a városi forgalomban igyekszik korlátozni a terepjárók használatát. A javaslatot Denis Baupin zöldpárti polgármester-helyettes nyújtotta be. Ennek értelmében egyes védett övezetekből teljesen kitiltják ezeket a járműveket, s a terepjáró-tulajdonosok még otthonuk előtt sem parkolhatnának ingyenesen.
Franciaországban a környezetvédők más módszerrel is küzdenek a terepjárók ellen: a környezetet leginkább károsító járműnek alapított díjat kapta meg egy Mercedes terepjáró. A citromdíjnak nevezhető „kitüntetést” francia környezetvédő szervezetek alapították, s Tuvalu-díjnak nevezték el arról a csendes-óceáni szigetről, amelyet a globális felmelegedés következtében megemelkedő vízszint elárasztással fenyeget. A kilométerenként 400 gramm szén-dioxidot kibocsátó G500 Cabriolet dzsipje négyszer több szennyező anyaggal károsítja a környezetet, mint a besorolásban legjobbnak minősített járművek. Németországban is szigorítani kívánják a tehergépjárműként bejelentett, de magáncélra használt nehéz terepjárók adóztatását.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport vezetője lapunk kérdésére közölte: a közlekedési minisztériumnál szerették volna elérni, hogy a dzsipek ne hajthassanak be a lakó-pihenő övezetekbe, a pénzügyi tárcánál pedig azért lobbiztak, hogy a terepjárók súlyadóját emeljék a többszörösére. Kijelentette: próbálkozásaik eredménytelenek voltak, mert a közlekedési minisztérium éppen ellentétesen változtatta meg a KRESZ-t, s a pénzügyi tárca sem foglalkozott érdemben a kérésükkel. Lukács azt is közölte: a gallytörő rácsok a legveszélyesebbek. Ezek ugyanis már akkor is halálos balesetet okozhatnak, ha a terepjáró 15 kilométeres sebességgel üt el egy gyermeket.
A fővárosi önkormányzat forgalomtechnikai alosztályán lapunk kérdésére azt közölték: nem foglalkoznak ezzel a kérdéssel.
Fontos bejelentést tett a Ferrari, Hamilton mást várt
