Menekülnek Boglárról a nyaralók

A hét végén megkezdődött az aszfaltozás a Balaton déli partján épülő M7-es autópálya Szárszó és Ordacsehi közötti, 20 kilométeres szakaszán, ahol ez idő szerint több mint ezer ember, 250 munkagép és 400 teherautó dolgozik. Kímélendő a 7-es fő közlekedési út forgalmát, a tó somogyi partján közlekedő tehervonatokat is az autópálya-építés szolgálatába állították, aminek viszont az lett a következménye, hogy a déli parti vasútállomások közelében élők igencsak szenvednek a rakodási zajtól.

2004. 07. 19. 17:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szüneteltetnék az üdülési főszezon végéig, augusztus 20-ig az M7-es továbbépítését a balatonbogláriak, akik ugyan megértik: szükség van a településeket elkerülő sztrádára, ám sérelmezik, hogy a pályaépítők nincsenek tekintettel a Balatonnál nyaralókra.
– Elviselhetetlen a vasút felől jövő zaj és por, az autópálya-építéshez szükséges anyagokat szállító tehervonatok rakodóhelyétől kétszáz méterre lévő Hunyadi utca lakói megelégelték az éjjel-nappali „csendháborítást” – mondta lapunknak a boglári Zsemberi Andrásné tanítónő. Reggel héttől késő délutánig folyton jönnek és rakodnak a tehervonatok, majd üresen hajnali négykor is jönnek a szerelvények – sorolta az utca lakóinak panaszait.
Mivel leginkább Balatonboglár kiemelt üdülőövezetét sújtja a rakodási zaj, az oda szokott hazai és külhoni nyaralók – jelesül a fizetővendégek – sorra visszamondják a szobarendelést. Akik pedig mégis a teherpályaudvar közeli nyaralóházakat választják, gyorsan odébb állnak.
A bogláriak elsősorban azt kifogásolják, hogy a pályaépítő cégek képviselői közül senki sem tájékoztatta őket a várható rakodási zajról. – A „rakodási szezon” május 24-én kezdődött, de ki tudja, meddig kell még elviselni azt a fülsiketítő csattogást, amelyet a markológépek tehervagonok oldalához csapódása okoz – nyilatkozta Zsemberi Andrásné.
Szenvednek a boglári állomás zajától azok a vendéglátóiparban dolgozók is, akik hajnalban térnek nyugovóra, ám úgy tűnik, a pályaépítőket ez sem zavarja. A boglári polgármesteri hivatal illetékes munkatársa szerint a vasúti pályán folyó tevékenység nem tartozik az önkormányzat hatáskörébe, így „átmenti csendrendeletet” csak a pályaépítő cégek rendelhetnek el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.