Nagy értékű szerződést kötött májusban a Budapest Airport (BA) Rt. a Novosys Informatikai Kft.-vel üzleti tervező-, modellező- és kontrollingeszköz beszerzésére, illetve bevezetésére. Lapunk úgy értesült: a május 21-én aláírt szerződés szerint a BA Rt. 37,5 millió forintot fizet a Novosysnek. A szerződést Hárskuti János, a BA Rt. vezérigazgatója látta el kézjegyével, felelősként pedig az informatikai igazgatóság volt feltüntetve. A Novosys vállalati történetéből, a cégátalakulásokból azonban kiderül, hogy a nagy értékű állami megbízásról nem ismeretlenül kötöttek szerződést a felek. Miután Hárskuti Jánost nevezte ki az ÁPV Rt. a BA Rt. vezérigazgatójának, külsős tanácsadóként alkalmazta Kónya Attilát, aki 2003 végétől a repülőtér informatikai igazgatója. A Novosys korábbi jogelődjének, a Számalk-Mis Kft.-nek a hatályos cégnyilvántartás szerint tagja volt az EcoControl Tanácsadó Kft., valamint a Mis Consulting Informatikai és Szolgáltató Rt. A Mis Consulting igazgatóságában foglalt helyet korábban Kónya Attila. Igaz, ekkor még nem az rt. volt a Számalk-Mis tagja, hanem a Mis Consulting Kft. Információink szerint Kónya egy április 11-én tartott rendezvényre volt hivatalos előadóként, amikor a programismertetőben a neve alatt a Mis Consulting szerepelt. Ezen az eseményen azonban nem vett részt. Az EcoControl Tanácsadó Kft.-ről annyit mindenképpen tudni érdemes, hogy jogelődje Kezdet Kft. néven szerepel a cégnyilvántartásban, amit viszont Hárskuti János címén jegyeztek be.
A százszázalékos állami tulajdonban levő BA Rt. annak ellenére szerződött a Novosysszal, hogy az informatikai piacon lett volna lehetősége komoly referenciájú cégeknek is megbízatást adni.
Mint arról lapunk is beszámolt, a BA Rt. legutóbbi dolgozói rendezvényét a Hit Gyülekezet Gyömrői úti konferencia-központjában tartotta, ahol a vendéglátásról a Gundel étterem gondoskodott. A dolgozók részére tartott, 17 millió forintba kerülő rendezvényre azt követően került sor, hogy takarékosság címén a BA Rt. munkavállalalóinak tíz százalékát elbocsátották. A rendezvényen a Gundel legkülönlegesebb ételspecialitásait szolgálták fel a BA Rt. számlájára, miközben a dolgozói fórumok lebonyolítására a Ferihegy I. terminál épületei és a hangárok is alkalmasak. Minden ilyen rendezvényt eddig a repülőtéren tartottak, és a munkavállalók közül többen felháborodtak a pénzpocsékolás miatt: ennek tudható be, hogy a megbízott 1300 dolgozó közül alig ötszázan jelentek meg a Hit Gyülekezet konferencia-központjában. A BA Rt. vezérigazgatója korábban a Budapest Bank (BB) Rt.-nél dolgozott vezetőként, s a bank több országos konferenciáját is a Gyömrői úton tartotta. A BB Rt. tegnap közleményben tudatta: a pénzintézet politikai pártoktól, vallási felekezetektől független gazdasági társaság.
A repülőtér egyelőre nem tud érdemleges magyarázatot adni arról, hogy miért minősítették államtitoknak a Ferihegy I. terminál felújítását, amivel viszont megkerülhető a közbeszerzés. Az államtitokra való hivatkozás azért is különös, mert például a Ferihegy II. terminálok felújítására külföldi multinacionális vállalatok kaptak megbízást, így a repülőtér paraméterei nem csak a BA illetékeseinek egyértelműek. Ismeretes: a fapados társaságok megjelenése miatt szeptemberben kezdik a Ferihegy I. terminál teljes átalakítását, a légikikötőt emiatt 2005 nyaráig zárva tartják. Az átalakítás költségeit azonban jelentősen túlértékelték – értesült lapunk. A Ferihegy I-et 7,5 milliárd forintért akarják átalakítani közbeszerzés nélkül. A közelmúltban menesztett repülőtér-fejlesztési igazgató kétmilliárd forintos tervet tett az igazgatóság asztalára, amit nem fogadtak el. A legutóbbi döntés szerint viszont a terminál alatt mélygarázst építenének, ami jelentősen megemeli a költségeket. A beruházás a megbízásokat elnyerő cégek számára lesz majd komoly üzlet, a repülőtérnek aligha lesz hasznára. A költségeket ugyanis érvényesíteni kell a repülőtéri illetékekben, és mint ismeretes, a fapados cégek leginkább az olcsó repülőtereket keresik, hiszen áraikat is ehhez igazítják. Ha Ferihegy túl drága lesz nekik, más régióbeli repülőteret keresnek.
Meglepő az is, hogy a BA Rt. igazgatóságában szinte az összes olyan embert lecserélték Hárskuti János vezérigazgatósága alatt, aki szakmabeli. Az igazgatóságban főként a bankszektorból érkezett tagok ülnek és hozzák meg a legfontosabb döntéseket, olyanok, akik egyáltalán nem jártasak a légiiparban.

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt