Röviden

MTI - Munkatársunktól
2004. 07. 27. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. a nemzetközi számviteli szabályok szerint 2004 első felében 10,2 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el, 10 százalékkal is többet a tavalyi első félévi, rekordszintnek számító 9,2 milliárd forintnál – jelentette be a hitelintézet. A bank nem konszolidált mérlegfőösszege 2003 első fél évéhez képest 22 százalékkal bővült, így 1358,5 milliárd forintot ért el. A saját tőke értéke
13 százalékkal, 108,9 milliárd forintra emelkedett. (P. B.)

Az orosz Gazprom, amely a Gaz de France és a Ruhrgas alkotta konzorcium részeként 2001-ben szerzett 49 százalékos részesedést a szlovák SPP gázszolgáltatóban, várhatóan csak jövőre él opciójával az SPP 16,33 százalékának megvásárlására. Az SPP szlovák gázipari monopolcégben 49 százalékos tulajdonhányada van a Gazprom alkotta konzorciumnak, 51 százalék pedig a szlovák állam kezében van. A Gazpromnak eredetileg idén július végéig kellett volna kifizetnie a közös, 49 százalékos részesedésének rá jutó 16,33 százalékos részét. (MTI–Eco)

A Volkswagen konszern vezetője beismerte , hogy az új Golf típus kapcsán elkövetett árpolitikai hibákat, egyúttal új akciókat helyezett kilátásba őszre. Bernd Pischetsrieder a Der Spiegel hetilap Golf-V vontatott eladási mutatóit arra vezette vissza, hogy a cégvezetés tévesen kalkulálta ki az extra tartozékok felárát. „A kritika nagy része nem az alapkivitel ellen, hanem a különböző extrákkal felszerelt modellek ellen irányul. Itt hibát követtünk el, ezen változtatni fogunk” – jelentette ki a wolfsburgi konszern elnöke. (MTI–Eco)

A Wella német kozmetikai konszern 1,55 milliárd euró árbevételre tett szert az év első felében, ez az árfolyammozgásoktól megtisztítva
7,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest – tette közzé Darmstadtban az amerikai Procter & Gamble konszernhez tartozó cég. Az árbevétel a kozmetikai és illatszerüzletágban nőtt, 11 százalékkal, míg a hajápolási üzletágban 2,3 százalékos volt a növekedés.
A fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal esett. (MTI–Eco)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.