Sokkoló parkolási tarifák

Úgy tűnik, hiába készült tervezet a budapesti Városházán a parkolási díjak hetvenöt százalékos emeléséről: a javaslatot a koalíciós frakciók is elutasítják az ellenzékiekkel együtt. A Fidesz és az SZDSZ szerint először a parkolási rend átfogó felülvizsgálata szükséges, s csak aztán lehet díjemelésről beszélni.

Gidró Kriszta
2004. 07. 22. 19:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindenről ugyanaz jut az eszébe a városvezetésnek: a díjemelés – jelentette ki tegnap Wintermantel Zsolt frakcióvezető-helyettes. Kijelentette: a Fidesz városházi képviselőcsoportja elutasítja a parkolási díjak tervezett hetvenöt százalékos emelését. A politikus szerint a városvezetés módszerei kísértetiesen hasonlítanak a rendszerváltás előtti szokásokra. Emlékeztetett: amint kiszivárgott a Városházáról a tervezett díjnövelés, a szocialista és a szabad demokrata politikusok azonnal cáfolták azt. – A végén még a négyszázötven forintos parkolási díjnak is örülni fogunk, mert nem lett nyolcszáz forint a tarifa – fogalmazott Wintermantel. Szerinte valódi forgalomszervezési koncepcióra lenne szükség a budapestiek sokkolása helyett. A politikus felháborítónak tartja azt az érvelést, amely szerint azért kell drasztikusan emelni a közterületi parkolás díját, mert a profitorientált befektetők által épített mélygarázsok konganak az ürességtől. Közölte: Bécsben az autósok fele parkolóházban és mélygarázsban tartja a kocsiját, ahol a díj nem éri el az egy eurót sem.
Mint ismeretes, a budapesti önkormányzatban elkészült legújabb tervezet szerint nyolcszáz forintra emelkedik a közterületi parkolási tarifa felső határa, ezt a díjat a Várban vezetnék be. A Nagykörúton belüli területeken négyszáz, az V. kerületben hatszáz forintot kellene fizetni egyórányi várakozásért. A javaslat azt is tartalmazza: 2009-től megszűnik a helyi lakosok ingyenes várakozási lehetősége is. Öt év múlva az autósok a lakhelyüknek megfelelő zóna egyórás díjának tízszeresét fizetnék be havonta, 2010-ben azonban már a húsz százalékát. A kedvezmény összege 2014-re szűnik meg teljesen. A tervezetről ősszel dönthet a Fővárosi Közgyűlés.
A Városházáról kiszivárgott információk a várost vezető MSZP– SZDSZ-koalíció tagjait is megdöbbentették. Lakos Imre (SZDSZ), a városüzemeltetési bizottság elnöke korábban azt nyilatkozta: csak a sajtóból értesült a tervezetről. Szerinte a díjemeléssel nem is szabad addig foglalkozni, amíg a budapesti parkolás egészére vonatkozó komplex elképzelésekről nem születnek meg a döntések. Gy. Németh Erzsébet, az MSZP frakcióvezetője is azt mondta: képviselőcsoportjuk nem szavazza meg ezt a javaslatot.
Atkári János, a főpolgármester általános helyettese (SZDSZ) tegnap jelezte: tudomása szerint jelenleg a Főpolgármesteri Hivatalban a rendszer felülvizsgálatának előkészítési fázisa van folyamatban az ágazatért felelős főpolgármester-helyettes, Vajda Pál (MSZP) instrukciói alapján és irányítása alatt. (Atkári Demszky Gábort helyettesíti, amíg a főpolgármester az európai parlamenti, valamint más külföldi kötelezettségeinek tesz eleget.) Az erre vonatkozó elképzeléseket az ő jóváhagyásával juttatta el a hivatal a kerületi önkormányzatokhoz, valamint az érintett társadalmi szervezetekhez előzetes véleményezésre-egyeztetésre. Az illetékes főpolgármester-helyettes a beérkező vélemények feldolgozása után dönt arról, tesz-e és milyen javaslatot a mérlegelésre és döntésre hivatott illetékes önkormányzati testületeknek – állította Demszky helyettese. Ennek fényében rögzítenem kell, hogy a hivatal munkatársai a javaslat előkészítésekor a rájuk vonatkozó szabályozásnak megfelelően jártak el. A javaslat tartalmi kérdései a kidolgozás ezen fázisában a javaslattevő főpolgármester-helyettes illetékességi körébe tartoznak.
Vajda Pált, aki szabadságát tölti, lapzártáig nem értük el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.