Egyezkednének a pereskedő civilek

Nem a civil szervezetek pereskedése, hanem a kormányzati akarat hiánya miatt csúszik a 4-es metró építése – állítja a Levegő Munkacsoport, az Erzsébetvárosi Társasházak Közösségeinek és Képviselőinek Érdekvédelmi Egyesülete (ETKE) és a Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége.

Gidró Kriszta
2004. 08. 25. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legutóbb azért fordult bírósághoz a három szervezet, mert korábbi fellebbezésük miatt a Közlekedési Főfelügyelet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium utasítása alapján 1,7 millió forintos eljárási díjat szabott ki. A civil szervezetek ezt az összeget nem tudják kifizetni, kiszabását ráadásul törvénytelennek tartják, ezért fordultak a bírósághoz. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke úgy fogalmazott: nehezen hihető, hogy 1,7 millió forint miatt állítottak le egy 300 milliárdos beruházást. Lukács szerint nyilvánvaló, hogy a metró azért nem épül, mert a kormány a jelenlegi költségvetési helyzetben nem akarja finanszírozni a beruházást.
Felhívta a figyelmet arra is: a korábbi fellebbezéseket is csak azért nyújtották be, hogy a metrót minél jobb feltételek mellett építsék meg. Ismert, hogy a civilek először a metró környezetvédelmi engedélye ellen nyújtottak be fellebbezést, majd a másodfokon, jogerősen kiadott dokumentumot a bíróságon is megtámadták. Ez a per a nyár elején zárult le, a bíróság a fővárosi önkormányzatnak, illetve a beruházást koordináló DBR Metró Projektigazgatóságnak adott igazat. A Levegő Munkacsoport és a VII. kerületi szervezetek tervezték, hogy a környezetvédelmi engedély alapján kiadott vasúthatósági engedélyt is megtámadják, ám ettől az 1,7 millió forintos eljárási díj miatt visszaléptek.
Az ETKE elnöke most azt közölte: ha a főváros elengedné az 1,7 millió forintos eljárási díjat, a civilek elállnának a további pereskedéstől. Czuk Dóra, a városháza sajtófőnöke lapunk kérdésére kijelentette: folyamatban lévő perrel kapcsolatosan nem nyilatkoznak.
Ismert, hogy a civilek azért kritizálták a metróépítés tervét, mert az új vonal nem csökkentené jelentős mértékben a fővárosi autóforgalmat, a Gellért téri megállója pedig
a hévízforrásokat veszélyeztetné. Többször elmondták azt is, hogy a beruházásra szánt közel háromszázmilliárd forintból a teljes fővárosi tömegközlekedési hálózatot rendbe lehetne hozni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.