Egyre inkább úgy tűnik: emberi gondatlanság az oka annak, hogy tegnap hajnalban a két HÉV-pőrekocsi elszabadult a mogyoródi állomáson, és tizenhárom perces száguldás után a kőbányai Baumgartner autószalonban landolt. Miként megírtuk, a lejtős pályán olykor 140 kilométeres óránkénti sebességgel rohanó szerelvényen két, korábban síneket rakodó munkás kapaszkodott, akik a becsapódáskor súlyosan megsérültek. Egyiküknek a lábát amputálták, a másiknak pedig a kézujjait. Állapotuk továbbra is súlyos.
Az ámokfutó vonat az autókereskedésben négy kocsit tört öszsze, az egyiket totálkárosra, megrongálta a tetőszerkezetet és átszakította az oldalfalat. Miután a roncsolódott tartószerkezeteket lebontották, tegnap hajnalban kiemelték a szerelvényeket.
Egyelőre ismeretlen tettes ellen nyomoz a BRFK közlekedésrendészeti főosztálya foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt. A sajtóiroda munkatársától megtudtuk, hogy eddig nyolc tanút idéztek be, a jegyzőkönyveket pedig átküldték a Pest megyei főkapitányságra, ahol folytatják az eljárást. A baleset két sérültjének rendőrségi meghallgatása orvosi hozzájárulás híján még nem lehetséges – tudatta lapunkkal a szóvivő.
A munkaügyi felügyelet vizsgálata megállapította, hogy valószínűleg a rakodás irányítója hibázott, amikor nem ellenőrizte a vagonok rögzítését. Kiderült az is, hogy előzőleg lekötötték a mozdonyról a kocsikat. Döbrei István, a BKV forgalmi főmérnöke lapuknak elmondta: minden szerelvénynek van egy rendelkezésre jogosult vezetője. Neki különösen figyelnie kellett volna ebben az esetben, mivel a járművek a mogyoródi állomáson 19 ezrelékes lejtőn vesztegeltek, az átlagos 3 ezrelék helyett. A főmérnök szerint nem általános, hogy a teherkocsikat lekapcsolják a mozdonyról, amely a légfékhez levegőt szolgáltat. Előfordulhat, hogy az önálló fékrendszerrel nem bíró tehervagonok légcsöveiből lassan elillant a levegő, fölengedtek a fékek, majd a kocsik így indultak meg a lejtőn. Még az sem világos, hogy egyáltalán alátámasztották-e a kerekeket, ezt majd a részletes vizsgálat kideríti – tette hozzá Döbrei István, aki közölte azt is, hogy a két sérült nem a BKV dolgozója, hanem a pályafelújítást végző cég alkalmazottja.

Perzselő a kánikula, megdőlt a melegrekord