Ellenőrizetlen vagonok száguldottak

Sellei Andor
2004. 08. 14. 17:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre inkább úgy tűnik: emberi gondatlanság az oka annak, hogy tegnap hajnalban a két HÉV-pőrekocsi elszabadult a mogyoródi állomáson, és tizenhárom perces száguldás után a kőbányai Baumgartner autószalonban landolt. Miként megírtuk, a lejtős pályán olykor 140 kilométeres óránkénti sebességgel rohanó szerelvényen két, korábban síneket rakodó munkás kapaszkodott, akik a becsapódáskor súlyosan megsérültek. Egyiküknek a lábát amputálták, a másiknak pedig a kézujjait. Állapotuk továbbra is súlyos.
Az ámokfutó vonat az autókereskedésben négy kocsit tört öszsze, az egyiket totálkárosra, megrongálta a tetőszerkezetet és átszakította az oldalfalat. Miután a roncsolódott tartószerkezeteket lebontották, tegnap hajnalban kiemelték a szerelvényeket.
Egyelőre ismeretlen tettes ellen nyomoz a BRFK közlekedésrendészeti főosztálya foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt. A sajtóiroda munkatársától megtudtuk, hogy eddig nyolc tanút idéztek be, a jegyzőkönyveket pedig átküldték a Pest megyei főkapitányságra, ahol folytatják az eljárást. A baleset két sérültjének rendőrségi meghallgatása orvosi hozzájárulás híján még nem lehetséges – tudatta lapunkkal a szóvivő.
A munkaügyi felügyelet vizsgálata megállapította, hogy valószínűleg a rakodás irányítója hibázott, amikor nem ellenőrizte a vagonok rögzítését. Kiderült az is, hogy előzőleg lekötötték a mozdonyról a kocsikat. Döbrei István, a BKV forgalmi főmérnöke lapuknak elmondta: minden szerelvénynek van egy rendelkezésre jogosult vezetője. Neki különösen figyelnie kellett volna ebben az esetben, mivel a járművek a mogyoródi állomáson 19 ezrelékes lejtőn vesztegeltek, az átlagos 3 ezrelék helyett. A főmérnök szerint nem általános, hogy a teherkocsikat lekapcsolják a mozdonyról, amely a légfékhez levegőt szolgáltat. Előfordulhat, hogy az önálló fékrendszerrel nem bíró tehervagonok légcsöveiből lassan elillant a levegő, fölengedtek a fékek, majd a kocsik így indultak meg a lejtőn. Még az sem világos, hogy egyáltalán alátámasztották-e a kerekeket, ezt majd a részletes vizsgálat kideríti – tette hozzá Döbrei István, aki közölte azt is, hogy a két sérült nem a BKV dolgozója, hanem a pályafelújítást végző cég alkalmazottja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.