Karácsony Iván közölte: a biztosítótársaság folyamatosan dolgozza fel a kárbejelentéseket, hogy azok elbírálása is időben megtörténhessen.
Horváth Péter, a biztosító igazgatója az MTI-nek elmondta: szükségük lenne a csoport által regisztrált befizetett utasokról készített listára, ezt azonban még nem küldték el az Eurotours utazási irodái. Közölte, hogy a kárbejelentések száma meghaladta az 1200-at, ez mintegy 2500 utastól érkezett.
Mint ismeretes, a fizetésképtelenné vált utazási irodák szervezésében mintegy ezer utas tartózkodott külföldön. Az utasok hazaszállításába bekapcsolódott a Malév is, amely a biztosító megkeresésére önköltségi áron hozta haza a turistákat. A külföldön nyaralók egy részének hazautazását pedig az utazásszervezéssel foglalkozó TUI magyarországi leányvállalata oldotta meg. A biztosítótársaság korábbi közlése szerint voltak olyan turisták, akik hazahozatalához nem volt szükség segítségre, a Horvátországban nyaralók hazaútját az Eurotours még korábban kifizette.
Mint emlékezetes, az Eurotours cégcsoport három irodája augusztus 12-én jelentett fizetésképtelenséget. Az Eurotours Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t, az Eurotours Busz Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t és az Eurotours Air Utazási Iroda Kft.-t a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatala azonnal törölte a nyilvántartásból.
Az unió is foglalkozik a csődök problémájával. Elképzelhető, hogy a légitársaságok is kötelesek lesznek biztosítást kötni, bankgaranciát szerezni vagy kauciót letétbe helyezni, hogy egy esetleges csődnél legyen miből kifizetni a pórul járt utasokat – értesült a Népszabadság az Európai Unió szándékairól. Az EU korábban előírta, hogy 6000 dollárnak megfelelő összeg erejéig kötelesek kártalanítani azokat, akiknek a járat késéséből káruk származott. Az EU-n kívüli légitársaságokra máig is az 1926-ban kötött egyezmény érvényes, amely kilónként 17 dollárban állapította meg a csomag elvesztése miatt fizetendő összeget. Az Európai Bizottság már 2000-ben jegyzéket intézett az Európai Tanácshoz a pénzügyi alap képzéséről, ám e két grémiumnak – amely együttesen hozza az uniós rendeleteket – minden eddigi törekvése meghiúsult a légicégek ellenállása miatt.