Hazaérkezett minden Eurotours-utas

Hazaérkezett tegnap az utolsó hét utas is, akit a fizetésképtelenné vált Eurotours-csoport utazási irodái utaztattak külföldre – közölte lapunkkal Karácsony Iván, az utazási irodákat biztosító Atlasz Biztosító Rt. osztályvezetője. Természetesen elképzelhető, hogy van egy-két utas, aki saját akaratából külföldön maradt, mert nem felelt meg neki az az utazási időpont, amit a biztosítótársaság ajánlott fel.

Munkatársunktól
2004. 08. 26. 17:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Iván közölte: a biztosítótársaság folyamatosan dolgozza fel a kárbejelentéseket, hogy azok elbírálása is időben megtörténhessen.
Horváth Péter, a biztosító igazgatója az MTI-nek elmondta: szükségük lenne a csoport által regisztrált befizetett utasokról készített listára, ezt azonban még nem küldték el az Eurotours utazási irodái. Közölte, hogy a kárbejelentések száma meghaladta az 1200-at, ez mintegy 2500 utastól érkezett.
Mint ismeretes, a fizetésképtelenné vált utazási irodák szervezésében mintegy ezer utas tartózkodott külföldön. Az utasok hazaszállításába bekapcsolódott a Malév is, amely a biztosító megkeresésére önköltségi áron hozta haza a turistákat. A külföldön nyaralók egy részének hazautazását pedig az utazásszervezéssel foglalkozó TUI magyarországi leányvállalata oldotta meg. A biztosítótársaság korábbi közlése szerint voltak olyan turisták, akik hazahozatalához nem volt szükség segítségre, a Horvátországban nyaralók hazaútját az Eurotours még korábban kifizette.
Mint emlékezetes, az Eurotours cégcsoport három irodája augusztus 12-én jelentett fizetésképtelenséget. Az Eurotours Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t, az Eurotours Busz Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t és az Eurotours Air Utazási Iroda Kft.-t a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatala azonnal törölte a nyilvántartásból.



Az unió is foglalkozik a csődök problémájával. Elképzelhető, hogy a légitársaságok is kötelesek lesznek biztosítást kötni, bankgaranciát szerezni vagy kauciót letétbe helyezni, hogy egy esetleges csődnél legyen miből kifizetni a pórul járt utasokat – értesült a Népszabadság az Európai Unió szándékairól. Az EU korábban előírta, hogy 6000 dollárnak megfelelő összeg erejéig kötelesek kártalanítani azokat, akiknek a járat késéséből káruk származott. Az EU-n kívüli légitársaságokra máig is az 1926-ban kötött egyezmény érvényes, amely kilónként 17 dollárban állapította meg a csomag elvesztése miatt fizetendő összeget. Az Európai Bizottság már 2000-ben jegyzéket intézett az Európai Tanácshoz a pénzügyi alap képzéséről, ám e két grémiumnak – amely együttesen hozza az uniós rendeleteket – minden eddigi törekvése meghiúsult a légicégek ellenállása miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.