Káosz a buszpályaudvaron

Naponta több százan mérgelődnek és késik le a Budapest környéki településekre tartó járatokat, mert a Volánbusz Rt. Etele téri végállomásán elhelyezett automaták nem képesek elfogadható idő alatt kiadni a jegyeket. A szállítási vállalat panaszkönyvébe azóta számtalan bejegyzés került, de nem tudni, hogy a cég vezetői ráveszik-e végre magukat, hogy egy pénztárat 18 óra után is nyitva tartsanak.

2004. 08. 23. 16:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Etele téri Volánbusz-pályaudvaron augusztus 2. óta menetrendszerűen forrósodik fel a levegő este hat és nyolc óra között. A rossz hangulatról két jegykiadó automata tehet: ezek hivatottak arra, hogy a 18 órai pénztárzárás után jeggyel lássák el a nagy tömegben érkezőket. Ez szemmel láthatóan nem sikerül, mivel gyakran tíz-tizenöten is toporognak előttük, és próbálnak különféle cselvetésekkel jegyet kicsikarni belőlük. A gépek azonban a papírpénzt különféle okokból gyakran nem fogadják el. Az automata ráadásul időnként minden látható ok nélkül is megtagadja az utazásra jogosító papírfecni kiadását, és ezt még a melléjük rendelt biztonsági őrök sem tudják megmagyarázni az egyre idegesebben várakozóknak. Csupán a véletlen műve, hogy eddig nem estek nekik az utasok. Mert a vásárló mindenképpen vesztésre áll: mire végre jegyhez jut, addig elmegy az autóbusza, jegy nélkül viszont nem szállhat fel. Azt az érvet sem fogadhatják el a sofőrök, hogy a következő járat csak fél vagy egy óra múlva indul. Szerencsére azonban az automata rendszeres időközönként felmondja a szolgálatot, és semmiféle nógatásra nem reagál. Az utas ilyenkor – mint a régi, szép időkben, amikor elég volt két perccel indulás előtt az Etele térre érkeznie – a vezetőtől vásárolhatja meg a jegyét.
A 64 éves Veress úr már-már fuldokolva, de eléri az érdi járatot. Meséli: háromszor futotta végig a peron és az épület közötti távot. Először a járó motorral várakozó buszhoz, onnan az automatához jegyért, aztán vissza üres kézzel, mert a gép időközben elromlott. Ezért végül mégis engedélyezték, hogy a vezetőtől vásárolja meg. Akad olyan is, aki az újítás óta két és fél órát vesztegetett el fölösleges várakozással: négy alkalommal az automata előtti sorból nézte, amint az autóbusza elindul az állomásról. Mások rosszul lettek az egész napos hőség után adagolt idegességtől. Egy hétköznapon tíz perc alatt négyen kérték a szállítási vállalat panaszkönyvét, mindannyiszor a jegykiadó automata miatt.
Szerettük volna megkérdezni a Volán Rt. illetékesétől, hogy vajon milyen megfontolásból és mennyiért szerezték be az automatákat, és látván az utasok elégedetlenségét, vajon nem tartják-e jó ötletnek, hogy a még igencsak forgalmas, 18 és 20 óra közötti időszakban nyitva tartsanak legalább egy pénztárat. Azt is megtudakoltuk volna, kívánnak-e javítani a helyzeten, s ha igen, akkor miképpen. Kérdéseinkre azonban többszöri próbálkozásunk ellenére sem kaptunk választ.
Az automaták kihelyezésekor kifüggesztett ismertető szerint egyébként a gépek az utasok kényelmét szolgálják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.