A meghibásodásokról ellentmondó hírekkel szolgált a HavariaPress hírügynökség és a Honvédelmi Minisztérium (HM) kommunikációs főigazgatósága. A HavariaPress értesülései szerint két hete alig néhány órán belül négy magyar harci jármű is meghibásodott Kuvaitban, és ezeket végül az amerikaiaknak kellett bevontatniuk Irakba, ami komoly fennakadást okozott a katonák tevékenységében is.
Matyuc Péter, a HM szóvivője viszont azt közölte, hogy csak két BTR-rel voltak gondok, ezeket két nap alatt a helyszínen megjavították, és mindez két hónappal ezelőtt történt. A hírügynökség információi szerint mind a négy cserejárműnek felforrt a hűtővize, ráadásul az egyiknek még a fékdugattyúi is besültek.
*
A kezelők ugyanis az indulás előtt elfelejtették a hűtőventilátort kényszerhajtásra kapcsolni, nem gondolva arra, hogy az automatika nem biztosít megfelelő hűtőteljesítményt a sivatagi hőségben. Ráadásul a járművekbe fagyálló folyadékot is töltöttek, ami a nagy melegben csökkenti a víz hűtőképességét – állítja a hírügynökség.
Matyuc Péter állítja, hogy csak az egyik járműnél voltak hűtőgondok, és senki nem töltött fagyállót a járművekbe. A szóvivő leszögezte: szolgálati feladat nem maradt el a meghibásodások miatt, és ez nem okozott semmilyen fennakadást az amerikaiak tevékenységében sem. Szerinte nem kezelői hiba okozta a meghibásodásokat, de arra nem tudott válaszolni, hogy pontosan mitől romlottak el a járművek.
A magyar szállítókontingens eredetileg négy BTR-rel végezte a feladatait Irakban, ezeknek egy részével korábban is akadtak gondok, mivel a beépített légkondicionálók csökkentették a harci járművek teljesítményét. Az első ütemben kiszállított járműveket azóta lecserélték, úgyhogy jelenleg nyolc BTR van a magyar táborban, de ebből csak négyet használnak a katonák.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő