Szeptemberben jelenik meg a Malév privatizációs pályázata. Az új tulajdonosnak a vételár mellett a Malév Rt. tekintélyes adósságát is át kell vállalnia. A vállalat megvételére eddig két cég, az Austrian Airlines (AUA), illetve Kína negyedik legnagyobb légitársasága, a Hainan Airlines Company mutatott érdeklődést.
Chen Feng, a Hainan elnöke tegnap kijelentette: a Hainan részt kíván venni az ügyletben, mivel a cég nemzetközi szinten is terjeszkedni kíván, sikeres privatizáció esetén Magyarország – pontosabban a budapesti Ferihegyi repülőtér, amelyben szintén tulajdonrészt vasárolna a Hainan – lenne az EU kapuja Kína számára. A tender kiírását követően a Hainan nemzetközi auditálást végző cégeket bíz meg a Malév Rt. teljes átvilagításával, ezt követően hozzák meg a döntést.
Nemcsak a kormányoknak, illetve az érintett cégek tulajdonosainak, de az EU légügyi hatóságainak is jóvá kell hagyniuk, hogy egy kínai légicég tulajdonrészt vásároljon a privatizáció előtt álló Malévban. Abban az esetben, ha erre sor is kerül, az európai tőkének legalább 50 százalékos arányban maradnia kell a cégben a fennálló szabályozás alapján.

Orbán Viktor: Ukrajna uniós csatlakozását a mai napon megállítottuk!